Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Er George W. Bush dum, eller gjør han seg dum?
Virkelig Dum 135 75,84%
Gjør seg Dum 43 24,16%
Stemmegivere: 178. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  27 4566
Helt siden 2000 har den amerikanske Presidenten, George W. Bush, kommet med tøvete og uforstårlige utsagt som man skulle tro bare en 6'te klassing ville utbryte...
Nå har George endelig fått en offesiell liste over de top 50 dummeste utsagnene, publisert av "Daniel Kurtzman" fra About.com.

Se hele lista her.

Så vidt jeg vet, er George W. Bush den første presidenten som har en slik liste, grattis!

Men man kan begynne å lure "Er Bush virkelig så dum? Eller er er Bush sin egentlige plan å se ut som den klassiske redneck-texas ranger for å få sympati fra folket?"
George Bush bruker f.eks sørstats-dialekt på tross av at han studerte på Yale University i Iowa som ligger i Nord-Amerika!

Tror dere at Bush gjør seg dum, eller virkelig er dum?
Sist endret av Turbolego; 12. november 2007 kl. 02:23.
Han er vel født og oppvokst i Texas, så jeg tror du må lengre ut mot lande med akkurat den konspirasjonen.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
jaja, ok... du har et godt poeng, Deezire...

Men jeg mener fortsatt at Bush Adminstrasjonen har sluppet unna mye pes med standardsvar som "We don't know the specific details right now" og "we have to come back to that later when we have more information"...

En dum president i amerika kan slippe unna med mye mer enn en smart...

[EDIT:] Tror George Carlin klarer å forklare poenget mitt bedre...
Sist endret av Turbolego; 12. november 2007 kl. 02:53.
Nå husker jeg ikke navnet på sykdommen, men det beryktes at Bush har en sykdom som rett og slett tærer på hans mentale egenskaper.

Bush må ha gjort noe rett for å komme til makten (selv om det også er sterke indiser på valgfusk, blant annet stemmer fra 200 000 [?] døde personer på Bush), men jeg frykter dette "rette" er at han rett og slett har appellert til alle rednecksa i USA, som mener absolutt ingenting, men stemmer på ham fordi han er fra Texas, og dermed "må være smart".

Jeg husker også å ha sett en tabell over alle statene i USA hvor de statene som hadde flertall fra Bush, også hadde lavest gjennomsnittlig IQ. Jeg kan ikke garantere at denne tabellen stemmer, men det er jo litt morsomt å tenke på.

TL;DR: Ja, jeg tror Bush er dum.

Edit: Om jeg ikke er feilinformert, er valgsystemet i USA slik at om en stat har flertall for Bush, vil dette telle som at hele staten gir 1 stemme til Bush, om dere skjønner hva jeg mener. Dette er mildt sagt et crappy system.
Sist endret av DryYouTear; 12. november 2007 kl. 02:36.
Sitat av DryYouTear
Bush må ha gjort noe rett for å komme til makten
Vis hele sitatet...
Blant annet å appellere veldig til alle konservative kristne som finnes i det landet...

Han er nok så dum som det virker, men at det er rart han ble valgt (og gjenvalgt) ser jeg ikke på som merkelig. Mange amerikanere er ikke så smarte selv.
Jeg har ikke tro på at han er så dum som han virker. Jeg mener han er redd, at han blir styrt av topplederne i næringslivet eller andre høytstående mennesker. Han er en dukke.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kaptein Snus
Jeg har ikke tro på at han er så dum som han virker. Jeg mener han er redd, at han blir styrt av topplederne i næringslivet eller andre høytstående mennesker. Han er en dukke.
Vis hele sitatet...
Det er jeg fullstendig enig i!
Dick Chaney og legemiddelindustrien er bare to eksempler...
Sitat av Pucky
Mange amerikanere er ikke så smarte selv.
Vis hele sitatet...
Herregud at det skal gå an å være så dumme
Bush kan ikke vere SÅ dum, noe gjorde han jo for og bli den mektigste mannen i solsystemet.

Sånn sett virker han smart, at han på en eller annen måte kom seg inn i stillingen som en av verndens mektigste menn, det er jo ikke ille.

Men jeg er enig med Kaptein Snus her, jeg tror han er redd, og at han er en nikkedukke.

Direkte dum ville jeg ikke kalle ham, men etter og ha lest den listen med noe som må vere verdens minst gjennomtenkte uttalelser begynner jeg og lure på om han er seriøst tilbakestående.

Snart er han iallefall ute av det hvite hus.

Pucky: Det blir feil og dømme et helt folkeslag basert på handlingene til noen få mennesker.
Men så er USA så lett og hate, hvem liker vel ikke og hate USA litt?
"The same folks that are bombing innocent people in Iraq were the ones who attacked us in America on September the 11th."
Vis hele sitatet...
10 freakin' signs
Hardcore: jah, det innlegget var sarkastisk ment. Jeg pleier vanligvis ikke å argumentere med morsomme youtube-linker.

Men for å være litt mer seriøs: For å komme med slike uttalelser, må han nødvendigvis ikke være dum, men ha lite kontroll på det engelske språket, eventuelt ha verdens verste sceneskrekk, slik at han blir nervøs. I tillegg går jeg utifra at han mangler grunnleggende allmennkunnskaper.

Godt mulig han er en dukke, men jeg tror ikke de som eventuelt kontrollerer han har noe utbytte av at han driter seg ut gang på gang. Vil heller tro de har bruk for en som kan virke som et forbilde for befolkningen samtidig med at han er lett å kontrollere. Then again, man kan ikke få både i pose og sekk...
Greit nok at han ble valgt ei gang, men gjenvalgt WTF LZM :P
og ja jeg stemte for at han virkelig er dum, for bare se på gutten - Ikke normal :S
http://img147.imageshack.us/img147/4568/iqqo3.jpg
Sist endret av torsken; 12. november 2007 kl. 22:38.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Å rangere velgere etter IQ blir enkelt og greit idiotisk. Det tyder på at ein ikkje har betre argumenter, og det blir omtrent like sakleg som ein pissekonkuranse.

Kva relevans har IQ? Ein person med låg IQ kan gjere eit betre informert val enn ein med høg IQ, dersom det er forskjell i interesser. Motsette gjeld også.

Eg trur det er /langt/ meir interessant å sjå på utdanning vs. stemmegjeving, enn IQ vs. stemme.

Få på bordet litt skikkelig grunnlag, og ikkje masse svada og piss!
Sitat av vidarlo
Å rangere velgere etter IQ blir enkelt og greit idiotisk. Det tyder på at ein ikkje har betre argumenter, og det blir omtrent like sakleg som ein pissekonkuranse.

Kva relevans har IQ? Ein person med låg IQ kan gjere eit betre informert val enn ein med høg IQ, dersom det er forskjell i interesser. Motsette gjeld også.

Eg trur det er /langt/ meir interessant å sjå på utdanning vs. stemmegjeving, enn IQ vs. stemme.

Få på bordet litt skikkelig grunnlag, og ikkje masse svada og piss!
Vis hele sitatet...
Det er en diskusjon om hvorvidt Bush er dum eller smart.
Hva forventet du?

Ingen som vet noe om det bortsett fra rykter, noen som er litt interresange.
Sist endret av torsken; 12. november 2007 kl. 22:54.
Sitat av DryYouTear
Jeg husker også å ha sett en tabell over alle statene i USA hvor de statene som hadde flertall fra Bush, også hadde lavest gjennomsnittlig IQ. Jeg kan ikke garantere at denne tabellen stemmer, men det er jo litt morsomt å tenke på.
Vis hele sitatet...
HAHA den så jeg og lo godt da.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Jeg synes det kan være greit å påpeke at George Bush en gang var en god/ok debatan, noe som ikke synes så godt lenger.

Se her for video

Noen mener at han lider av såkalt "pre-senile dementia" (gradvis senilitet) Jeg vet ikke hvor solide disse påstandende er. Men det er viktig å påpeke at personen ikke er 100% grønnskolling
Det er svært lite konstruktivt å diskutere hvor vidt han er dum eller smart. Det her hjelper bare å få tankene bort fra ting som er langt viktigere. Som Douglas Adams sier i Hitchhikers Guide To The Galaxy; "The job of the President of the Galaxy is not to wield actual power, but to simply be outrageous and entertaining enough to keep attention away from the real powerbrokers."
Det er ikke noe konspiratorisk ved det her i grunn, for det er ingen hemmelighet at de som kommer seg inn i det hvite hus må ha vannvittig med ressurser til rådighet. Og de har vel et like stort rådgiverapparat når de først kommer inn. Og å bruke ordet konspirasjon om dette får det til å virke mindre virkelig, men det blir så klart mye mer spennende å tenke på.
Sist endret av Gud; 12. november 2007 kl. 22:56.
Sitat av Pucky
Mange amerikanere er ikke så smarte selv.
Vis hele sitatet...
Jeg vil bare legge til at de som lagde denne videoen sannsynligvis intervjuet veldig mange personer, og brukte så de dummeste svarene i videoen. Det er ikke til å stikke under en stol at Amerikanere flest suger pikk når det gjelder geografi, men dette tilsier jo ikke at de er like dumme på andre felter (selv om jeg hater å innrømme dette). Som alle land har nok USA sin andel av smarte mennesker, og sin andel av idioter. Andelen av idioter kan nok fremstå som større enn den faktisk er, dette på grunn av media og på grunn av landets størrelse. Det at de mest kristen-konservative statene prøver å reversere utviklingen tilbake til steinalderen hjelper heller ikke USAs utvikling. Skolesystemet er også helt på ræva, men det blir - på tross av veldig mye oppmerksomhet i media - ikke gjort noe med.

Edit:

"In terms of the war on terror, who do you think should be the next country to invade?"

Det at ingen sa noe om hvor latterlig dette spørsmålet faktisk var, fikk meg til å le. Et av svarene var "We'll make a big blast crater out of the fucking middle-east, for all I care", noe jeg muligens er enig i. :P
Sist endret av DryYouTear; 15. november 2007 kl. 07:33.
Hva skjedde med "er ikke dum" alternativet?
Sitat av Lord-Myrrah
Hva skjedde med "er ikke dum" alternativet?
Vis hele sitatet...
På grunn av sine utsagn i media og ellers er alternativet eliminert. Enten er han dum, eller så leker han dum.
Synes ikke han virker spesielt dum, han har jo klart å lure 50% av en nasjon til å tro at han er egnet som president.
Sist endret av Lord-Myrrah; 15. november 2007 kl. 23:21.
Godt poeng, Lord-Myrrah.

Bush virker som en dustete idiot. Om han virkelig er det vet jeg ikke. Men utifra handlingene kan en tørre å påstå at han ikke har alt det en president burde ha.

Skal også nevnes at jeg er spent på hva som skjer i Iraq etter Bush er ferdig med perioden sin.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av Turbolego
....blablabla....

George Bush bruker f.eks sørstats-dialekt på tross av at han studerte på Yale University i Iowa som ligger i Nord-Amerika!

....blablabla....
Vis hele sitatet...
Jeg vil gjøre leserene oppmerksom på at hele fastlands USA befinner seg i Nord-Amerika,
selv sørstater.
Sist endret av sptz; 16. november 2007 kl. 00:16.
Den oversikten Torsken la ut er falsk... Husker det var mye styr med den rundt det første valget Bush "vant" og da ble det bevist at den bare var tullball.
Selvfølgelig er det piss. Om IQ hadde variert med 2-3 poeng, kunne den vært sannsynlig, men denne varierer med 30 (?) eller noe.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Dersom IQen hadde variert med ±10% hadde det vore statistiske feil i resultatet, og ikkje nødvendigvis en sammenheng.

Men at det er så stor forskjell basert på stater i USA virker _totalt_ urimelig, spesielt når det fordeler seg slik som i den oversikten - politisk og ikkje geografisk.
Og pluss at stater som ligger veisdna hverandre, har stoore forskjeller i IQ