Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 8114
Sitat av SecretAgentMan
Jeg har hørt om en vekkerklokke... med magiske krefter...
Neida, men jeg har hørt om en vekkerklokke som deler seg opp når den ringer og for å skru den av må du putte den sammen riktig. Noe som isegselv er ganske vanskelig, og du må være ganske våken for å klare det.
Har ikke peiling hvor du kan få tak i den da...
Prøv teknikk magasinet eller noe.
Vis hele sitatet...
Den heter Puzzle Alarm Clock, og funker som fjell! Problemet mitt om morgenen er likevel ikke å komme seg opp, men å holde meg våken under forelesninger. Enkelte forelesere er så ufattelige kjedelige at det er en hard jobb å holde øynene oppe
En ting som kan hjelpe er å få en dose dagslys om morgenen. Er selfølgelig ikke alle tider på året som det passer, eller man kan ha vindu på skyggesiden. Pleier ofte å ha en liten klippe på gardina som sollys kan slippe inn på - er alltid mye større sjangs for at jeg våkner av meg selv når det er sol.
▼ ... over en uke senere ... ▼
www.sleeptracker.no . Dette er en klokke som vekker deg når det er "lettest" for deg. Sinnsykt godt produkt!
http://www.venneslanetthandel.no/pro...36&kategori=30


Den virker jo ganske flott da, egentlig. Selvom den sikkert kommer til å blir ødelagt med tiden etter et par harde kast i veggen, så er det vel kanskje verdt et forsøk? xP
Har fysisk aktivitet noen påvirking på søvn(kvaliteten?) ?
Sitat av bamse
http://www.venneslanetthandel.no/pro...36&kategori=30


Den virker jo ganske flott da, egentlig. Selvom den sikkert kommer til å blir ødelagt med tiden etter et par harde kast i veggen, så er det vel kanskje verdt et forsøk? xP
Vis hele sitatet...
Jeg har en litt annen type, den funker bra.
Min kjære far, kjøpte en vekkerklokke til meg, siden mine vekkerklokker aldri varte i mer enn en uke da jeg gikk på skolen.
(jeg er en av de som er bitte litt grettne om morgenen...)
Klokka var ikke så dyr!
Og heller ikke tung.
Men den pep noe utrolig høyt, den begynnte ganske lavt også pep den høyere og høyere samtidig som den pep raskere!
På slutten var det bare en sammenhengende tone, værre enn brannvarsleren og noe så inni granskogen høy...
Tror han kjøpte den hos en urmaker.
Jævligste vekkerklokka...
Sitat av GothQueen
Min kjære far, kjøpte en vekkerklokke til meg, siden mine vekkerklokker aldri varte i mer enn en uke da jeg gikk på skolen.
(jeg er en av de som er bitte litt grettne om morgenen...)
Klokka var ikke så dyr!
Og heller ikke tung.
Men den pep noe utrolig høyt, den begynnte ganske lavt også pep den høyere og høyere samtidig som den pep raskere!
På slutten var det bare en sammenhengende tone, værre enn brannvarsleren og noe så inni granskogen høy...
Tror han kjøpte den hos en urmaker.
Jævligste vekkerklokka...
Vis hele sitatet...
Har du navn på den? Eventuelt på urmakeren? Den klokka er nok midt i blinken for meg.
støtter meg til teorien om vann! Drikk mye vann, spis sunn mat og få rikelig med restutisjon! Kost og selvdiseplin. Endrer du disse to faktorene, kommer dui til å bli mye mer opplagt!

Jeg har selv levd et liv på pizza og cola. Satt å geeket til langt på natt og sov hele dagen! Et sunnere liv, er et bedre liv! Prøv det i 14 dager og du er hekta!
Sitat av Diablo
Har du navn på den? Eventuelt på urmakeren? Den klokka er nok midt i blinken for meg.
Vis hele sitatet...
Hmm...
Det er SEIKO, også er den stor og feit og stygg.
>_<
Og ikke digital.
Er ganske så robust også.. Har tålt et par ganger i veggen den.
2 hele dager fravær i forrige uke!
Går enda på de 14 dagene med egenmelding, heldigvis!

Har høstferie nå, men etter høstferien skal jeg ta med meg 3 nye vekkerklokker!
-En ekstra på rommet
-En på badet
-En i stua

Har såppas "lite" isolerte vekker, at jeg hører dem på badet og stua.
Problemet nå blir bare om jeg gidder å stå opp for å skru dem av:O

Takk for mange gode tips!
tripper, skal teste ut idèn din tror jeg.
Det jeg er begynt å gjøre nå, er at når klokka ringer våkner jeg og tenker med en gang "Jada, nå skal jeg stå opp!" Bare tenkt at du skal stå opp.. veldig hardt og mange ganger, så en fot utav senga om gangen.. Har faktisk funket ganske så bra for meg.
jeg har en annet problem. jeg får ikke sove, før klokken er 08-09 uansett når jeg legger meg.

men det rare er at hver gang jeg har reist til thailand har jeg klart å rette opp i døgnrytmen og sovnet 2330 og stått opp 0600-hver dag! men det kjipe er at når jeg kommer hjem til norge så er det samme rutine om igjen.

helt fra jeg var liten har jeg slitt med søvn problemer, men legen har ikke gitt meg noen brukbare råd om hva jeg kan gjøre, ikke gjøre evt...

er gravid nå så eksperimentering av droger for å rette opp i rutinen min er ikke aktuelt og jeg prøvde å holde holde meg våken til kvelden da folk normalt sovner, men da rabla det for fyren i magen og jeg la meg igjen..

meditasjon har hjulpet, men med et barn som sparker så fort jeg setter meg eller det blir stille så er det vanskelig å konsentrere seg. yoga er også noe jeg har testet-uten hell..

så gi meg noe om dere har et godt tips!
Melatonin skal gå greit å ta når man er gravid.
Men det kommer på resept.
Hadde også lignenede problem, det som hjalp var å ta en lang joggetur dagen før etterfulgt å legge seg tidlig...Herlig^^
Det er flere måter å bli kvitt dette problemet på. Du kan blant annet begynne å trene, legge deg tidligere og endre kosthold. Da mener jeg å slutte å spise mat med sukker og å droppe koffein, dette er stoffer som ødelegger søvnrytmen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
hmmm... dumt tidspunkt å svare på denne tråden kanskje, men uansett:
Hvis du har en seng som står inntil veggen funker det ofte bra å putte vekkerklokka under(og gjerne under reservemadrassen mange har der), sånn at du må krabbe og stuke rundt for å finne torturapparatet.
Jeg har akkurat nå ingen link og referere til men jeg så et TV program om at tenåringer i en alder av 14-16 kan ha veldig vanskelig for og så opp pga. hormonell ubalanse (duh!).

Jeg synes skole (og andre ting) skulle tatt stillig til dette og faktisk begynt en eller to timer senere og heller sluttet senere også. Alle legger jo seg i 11-02 tiden nå!

Pga. Edison sin lyspære er vi våken mye mere og derfor burde vi sove mere også.
De gangene jeg har problemer med å komme meg opp tidlig er de gangene jeg ikke får sove på kveldne. Dvs at jeg sovner utpå natten en eller annen gang.

Trikset er joggeturer, masse vann og mat, og den ultimate killeren, en øl en time eller to før jeg skal sove. Funker ingenting er trikser å droppe å sove en dag, hamstre opp masse drit med sukker i slik at jeg kommer meg igjennom dagen, og legge seg i 18-19-tiden samme kvelden. Det pleier å få søvnrytmen tilbake på plass.
Dette er kanskje vansklig å få til i prakis hver dag, men uansett:
Hvis du har noe du gleder deg til på den dagen, er det ofte lett å stå opp. Det kan være alt fra pannekaker til frokost, til mye større ting
vist du går til lege og sier at du har sove "forstyrelser" tror jeg glatt de skriver ut melatonin! gjorde ivertfall det til meg!
Sist endret av Holmen; 27. oktober 2007 kl. 18:21.
Sitat av Skummetmelk
Jeg har akkurat nå ingen link og referere til men jeg så et TV program om at tenåringer i en alder av 14-16 kan ha veldig vanskelig for og så opp pga. hormonell ubalanse (duh!).

Jeg synes skole (og andre ting) skulle tatt stillig til dette og faktisk begynt en eller to timer senere og heller sluttet senere også. Alle legger jo seg i 11-02 tiden nå!

Pga. Edison sin lyspære er vi våken mye mere og derfor burde vi sove mere også.
Vis hele sitatet...
Startet 10 hadde hver hærtlig det, men skal love deg at ikke fullt så mange hadde likt den ideèn.

1. Bare tanken på å slutte klokken 5, får meg til å grøsse.
2. Antakelig hadde jeg rett og slett lagt meg mye senere også.

Sikkert flere som er som meg.
hadde sikkert bare blitt til at de hadde lagt seg senere og ikke greid å stå opp likavell
just a wild guess
en unge med downs
comRade's Avatar
Vel, jeg våkner aldri av vekkerklokker av noe slag - men testa en vekkerklokke på pcen, da våkna jeg. Er jo forsåvidt en ganske jævlig lyd du kan velge da, "alarm ring." Bare skru opp volumet før du legger deg.


tarsoft.com
Ikke at jeg har noe erfaring med å ikke våkne til vekkeklokke, men kameratene mine hadde(har?) det og jeg anbefalte på kødd at de skulle laste ned en skikkelig irriterende sang av typen asiatisk/Japansk pop, og sette den som vekkeklokkelyd så høyt som mulig. De sa hvertfall at det funket.

Det som hjelper for meg er at jeg har mobiltelefonen (Vekkeklokka) et par meter unna senga, slik at jeg må gå når jeg blir vekket, for å slå av lyden, også går jeg rett til dusjen. Deretter går jeg og spiser også rett til skolen. Ikkeno tid til å legge seg ned og slappe av. Try it!
Sett en flaske med vann på nattbordet. Nå du våkner av en veldig høy vekkerklokke om morgenen, tar du flasken og heller litt over deg selv. Dette orker du selvom du er aldri så trøtt. Orker du å skru av vekkerklokken orker du dette. Du vil bli litt mer våken og du orker nok ikke å sove i våte laken, så da er det bare å pelle seg i dusjen Litt fysisk øvelse rett etter vannet kunne vel heller ikke skade, hopp lit opp og ned elle noe.
Har det samme problemet selv.. Det som gjelder er å ikke ta det med ro.. Når jeg våkner 30 min. seinere blir jeg stressa og veldig pigg. Men når jeg våkner i vanelig tid tar jeg det med ro, og ser på TV og sånt.. da sovner jeg lett foran TV'n.

En annen ting er også at jeg pleier å skru av vekke klokka, sette meg opp i senga og tenke på hvor god den er og legger meg igjenn.. Men det er sånn halveis i søvne.

Trur at den eneste måten er å legge seg tidligere, og ha en fast rytme.. Hadde om det på skolen i dag, og kroppen trenger å forholde seg til spessielle tider. Det er snakk om cellene i hodet som jobber så,såmye og det tar ca. 20 min før du faller i dyp søvn etter du har sovnet.. cellene begynner å starte opp igjen allerede 1 time før du våkner.. Dette kan ha noe med når du legger deg å gjøre. Men jeg er bare 14 år, men selv om så er mitt råd : Legg deg i samme tid vær dag.

Samma om det er kl. 22 eller 02 for bare du er instilt på en fast rytme..

Det hørtes sikkert piss ut, men fakta er fakta Er nok ingen annen måte enn logikken xD
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Se d

Kjøp deg denne vekkerklokka

http://www.consumer.philips.com/cata...ebImage370.jpg
Den heter philips wake up light, er litt dyr men sykt bra

DEN FUNGERER KANSKJE IKKE SÅ GODT PÅ FOLK SOM SOVER TUNGT!
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Legg der kl 22.00, etter en stund, så kommer dere inn i en god sove rytme.

Voila!.
http://scorpiomilo.free.fr/caramel/caramel.html

Last ned denne sangen å sett på som vekkeklokke om morgenen.
Brrr, får frysninger av tanken.
Ha en liner med amf klar. Neida, men du kan prøve å sette en kopp kaffe ved siden av senga før du legger deg, og når du våkner, drikker du den med engang. Du må jo våkne litt hvertfall.
bare ta deg en iskald dusj!
Sitat av h4llik
Ha en liner med amf klar. Neida, men du kan prøve å sette en kopp kaffe ved siden av senga før du legger deg, og når du våkner, drikker du den med engang. Du må jo våkne litt hvertfall.
Vis hele sitatet...
Våkner du opp av en kopp kald kaffe?
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av paranoy
Våkner du opp av en kopp kald kaffe?
Vis hele sitatet...
Mikrobølgeovn ftw.
En microbølgeovn ved sengekanten er jo ganske sjeldent da. Og må du stå opp for å varme den koppen med kaffe kan du like så godt sette over kaffetraktern og gå ta deg en kald dusj. Da er det jo ikke no problem - du har jo allerede stått opp
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Ta det fra en som vet hva det vil si å være trøtt om morgenen. Problememstillingen er altså:

- Man er for trøtt til å stå opp uten hjelpemidler som f.eks kaffe.

Da kommer påstanden "Man må stå opp for å lage kaffe" på banen.

Løsningen finner man ved bruk av logikk. Vi vet at vi må være våken/oppegående for å lage kaffen. Når er man våken? På kvelden. Ergo, man lager kaffen kvelden før.
Deretter plasserer man sin mikro på soverommet og plasserer kaffekoppen inni mikroen.

Mikroen kobler man inn i en strømtimer som fåes kjøpt billig på f.eks Clas Ohlson. Denne setter man ca. 2-3 minutter før vekkeklokken, slik at man har passe varm kaffe klar idet man våkner. Voila.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Legg deg i tålelig tid eller oppsøk lege.