Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 16306
Hei!

Jeg lurer på noe som jeg virkelig ønsker svar på. Har lest Felleskatalogen, og mer til, men lurer på om det er noen her som har dirkte erfaring..?

Hvis man tar Subutex over lang tid, f.eks. 16-24 mg /dag i 5 år, gjerne med i et behandlingsopplegg som LAR, hva skjer dersom man plutselig tar Heroin en dag? Jeg ønsker svar på dette:

- Funker heroinen da? Eller får man kanskje abstinenser?

- Må man kanskje ta mer heroin for at det skal fungere? Hvor mye mer i så fall?

- Er det verre "andre veien"? Altså dersom man tar Subutex når man er påvirket av heroin? Da får man vel abstinenser, etter det jeg har forstått...

Broren min er med i LAR. Han har vært veldig flink, og har kommet seg vekk fra misbruket sitt, og lever et "ordentlig" liv. Men han har så lyst til å bruke heroin, kanskje 1 gang i året - det blir for tungt å forlate det for godt, lissom. Før han gjør det, vil jeg vite hva som kommer til å skje med ham fysisk. Jeg er redd for at det ikke kommer til å funke pga. "blokkadeeffekt" og at han kommer til å bli skuffa, og kanskje ta enda mer for å få funk.

Er det noen som har erfaring med dette??
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Det som kan skje, er at din bror vil ende opp med store abstinenser.

Jeg vet at Subutex er laget slik at Heroin i utgangs punktet ikke skal gi noe effekt på bruker. Men dette er ikke helt sant.
En kamerat av meg bruker Subutex, men for litt siden - hadde han noe røyke hero som han ville teste. Jeg snakket med han ang. faremomentene, men det så ikke ut til å bry han så mye.
Jeg var ikke til stede da han røykte heroinen, rett og slett fordi jeg ikke liker opiater. Og ønsker ikke å se på at andre personer er stein, og da spesielt ikke denne karen.
Men uavhenging av min mening, ble han stein.
Han merket heller ingenting til påståtte abstinenser som skal egentlig skal forekomme, det eneste han merket var at han kanskje trengte høyre dose, enn hva han ellers har røykt.

Det sies jo at Subutex skal ta "drepe" heroin rusen, men dette er ikke tilfellet om man røyker heroinen. Jeg har vært vitne til at personer har blandet stoffet, og jeg har hørt om folk som har gjort det. Men dette er som oftest i form av røyking.
Personer som bytter til seg en "bag" mot en halv/hel Subutex, for å røyke oppå.
Hva som skjer ved injeksering vet jeg ikke. Men jeg tror det kanskje vil ha en annen effekt. Men kun fordi det er noe jeg har hørt. Jeg kan ikke dokumentere at folk får absitnenser eller andre problemer ved blanding av de to stoffene.
Jeg har kun hørt mine skrekk historier. Der død og fordervelse er nevnt.
Men så skal det også nevnes at jeg personlig ikke lytter blindt til "street word", så jeg går ikke god for informasjonen om injeksering.
Sist endret av spQ; 9. oktober 2007 kl. 20:46.
Dersom du går på subutex og røyker/injiserer heroin skjer ikke annet enn at heroinen virker mindre enn ellers. bortkasta penger for å si det slik.

Andre veien derimot : Du går på heroin og tar subutex når heroin begynner å avta, da kan du gå rett i abstinens. Subutex er både en agonist og en antagonist overfor endorfin/opiatreseporene. Er du godt tilvent tyngre opiater vil subutexen ta plassen i reseptorsystemet og gi deg abstinens. Derfor bør en vente til en er skikkelig abstinent og begynner å bli sjuk, før en prøver sub etter en lengre tid på tyngre direkte opiater.
direkte svart : andre veien er verst.

Stay away from horse - er ihvertfall det beste. Heroin suger , men det veit du vel. Oppdager øvrigheta sidemisbruk får du og problemer. De ser sidemisbruk på testene og da kan du eller broren din bli kasta ut av hele ordningen
Sist endret av spQ; 9. oktober 2007 kl. 20:46.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Vitae ergo mortis
9 1
Beklager for a ta opp en gammel tråd, men uansett bedre å gjøre det en å starte en ny. Jeg ble ilurt Subuxone i dag tidlig... ikke spør hvordan, det er en annen historie og den er ganske kjip. Subuxone er jo som jeg har forstått litt forskjellig fra subutex ved at de løses opp under tungen og at de har en mer depolignende effekt en subutex. Halveringstiden er i følge felleskatalogen 4-5 timer. Men er det noen som vet hvor lenge disse ligger og blokker Heroinen?

Jeg ble dritsjuk siden jeg nettopp hadde røykt morningsen min og fikk dette av en kompis som skulle låne meg en Remeron... disse er jo også "tungeoppløslige" og de smaker helt likt så jeg ble grundig lurt. (Remeron får jeg utskervet av legen pga søvnvansker og genrell angst)

Så nå lurer jeg i bunn og grunn på når det er vits i å ha i seg en ny dose Heroin? Forrige bag gikk med til ingen nytte og jeg har ikke råd til mer en en til i dag.
Ikke for å oppfordre til å blande sub å hest ellernoe, men vet det er mulig å få vanlig funk med Heroin selv om du også går på Subutex! En litt eldre kar som fortalte meg at han hadde gjort det når han var med på LAR. Det var en(eller flere) piller som skulle inntas i forkant, som visstnok skulle fjerne denne blokkadeeffekten. Hvilken husker jeg IKKE! Men vær nå greie gutter å google å let før dere begynner å eksperimentere!
Trodde de som var på metadon el sub foretrekker å speede, ford det ikke blir avslørt.
Men - legemiddelet Fentanyl (opiat, veldig sterkt, injeksjonsvæske blir mye i kirurgisk sammenheng, smerteplasteret fentanyl blir i enkelte tilfeller skrevet ut til pasienter som venter på avrusing for heroin. ) blir det sagt kan ikke spores i f eks urinprøver. Men det er et sterkt middel så vær forsiktig. Og til de som stikk i strid med alle gode råd likevel skyter smerteplasteret, husk at det er depotpreparat med virketid 72 ! timer, så dersom det er på en styrke f eks 25 mikrogram, så avgir plasteret 25 mikrogram X 72 timer.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av aasa
Og til de som stikk i strid med alle gode råd likevel skyter smerteplasteret, husk at det er depotpreparat med virketid 72 ! timer, så dersom det er på en styrke f eks 25 mikrogram, så avgir plasteret 25 mikrogram X 72 timer.
Vis hele sitatet...
Er du helt sikker på at det er mikrogram det er snakk om her?
For mange år siden var det overflod med slike plastre her jeg bor, og jeg kan ikke huske at vi snakker µg, men heller mg.
En tidligere kamerat av meg kjørte seg alt for mye opp på det greiene der, noe som endte med stor tåleranse. På det værste hadde han to på brystet og to på ryggen (bak skulderbladene) til en hver tid, før det til slutt gikk som det måtte gå;
Overdose - Død.

Uansett, slik jeg husker det var disse plasterne på forskjelige styrker og det er da forskjellig hvor mange mg virkestoff de gir ut i timen.
hei.
Jeg er litt grønn når det kommer til emnet subutex.
Jeg og en kompis delte en pille i 8 biter, snortet 2 linere hver og fikk en knallgod rus, men når rusen gjikk ut ble vi møkkadårlige.
vi spydde som idioter og det var kun kullsvart veske som kom opp.
er det noen her på forumet som vet hva denne kullsvarte vesken er for noe? og hvorfor den kommer?
vi lå og spydde i 3/4 timer..ingen behagelig opplevelse.vrderer og skyte det neste gang.har drevet litt med minus tidligere.
Sist endret av Dodecha; 21. september 2008 kl. 21:20. Grunn: Redigerte om fra crap til norsk
Spiste noen piller en gang, drakk meg noen pils, å røykte noen ves men fikk ikke særlig funk. Våknet dagen etterpå å skulle reise meg, så datt eg rett i bakken. Eg klarte ikkje å gå, synet va svekket, å spydde som en gud! Ville aldri spist de pillene igjen!! Snakket m en kompis av meg den dagen å, husker bare at han kalte d smekkis dop, lurer på om d kan ha vært sub. Noen ide om ka d kan ha vært?
kan ha vert sub ja,men det skal jevla lite till før mann blir utslått.skummle saker,folk som driver med minus bruker det som substistans.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
venter på en 8mg sub, og den skal rett i åra..har tatt sub før for flere mnd siden men de la jeg under tunga..

spørsmålet er da, hvor stor dose bør jeg prøve meg på først? og må man "koke" opp subben å filtrere den eller kuser man den å rister den ut som en temgesic??
Sist endret av Jan Banan; 2. juni 2009 kl. 15:11.
Har aldri skutt subutex men jeg fant denne siden for deg.

Rask og gæli oversettelse hvis du syns engelsk er tungt å lese:
1) Subutex tas som du sier sublingualt (brusetablett under tunga) og bruker maisstivelse som bindemiddel, i motsetning til kalkbaserte tabletter, som er mest vanlig. Det anbefales å knuse subutex'en først og tilsette romtemperert vann, deretter røre ut pulveret godt ut.

2) Tynn ut løsningen med litt vann mens du rører ut pulveret med tanke på hjulfilteret, hvis du skal bruke det. Hvis ikke må du bruke et annet filter. Det skal ikke brukes varmt vann og løsningen må ikke varmes opp for da blir den sausete! Trekk opp løsning gjennom en bomullsfilter så mange ganger det trengs for å få en melkehvit løsning. Fyll 1mL med vann i en pumpe og sett på hjulfilteret. Sakte sprøyt vann gjennom hjulfilteret for klargjøring. Ta av hjulfilteret og trekk opp løsningen.

3) Sett på hjulfilteret og en kanyle på den andre enden. Injiser løsningen gjennom hjulfilteret og inn i en anne pumpe. Alternativt kan du injisere det i en skje eller et eggeglass eller lignende. Husk at løsninga trekkes opp i en annen pumpe (hvis du bruker hjulfilter). Har den vært i kontakt med skje eller eggeglass er det lov å bruke bomullsfilter til å trekke opp løsningen. En ekstra filtrering skader ikke.

Lurer du på hva et hjulfilter er, eller hvordan den skal brukes, sjekk denne sida her.

Er du usikker på dosen så nevnes det i lenka 1mL vann til 1mg substans, hvilke på en 8mg subutex gir for en 2mL løsning 2mg dose. Dette vil si rundt en kvart tablett. En ganske grei måte å regne ut opiat dosering på (tabl.), dog jeg har aldri skutt subutex, så jeg vet ikke om det er riktig måte å dosere på. Men siden du kan få sterke abstinenser av å skyte subutex bør du ihvertfall ikke ta hele tabletten på en gang, da dette kan forårsake uønskede problemer for deg etterpå.

Hvor mye du trenger kan jeg dessverre ikke svare deg på. Hvis du ikke bruker hjulfilter er det klart at du kan skippe delen med hjulfilteret, og heller filtre igjennom hva du har tilgjengelig. Jeg tror det ihvertfall. Bare oversatte den sida og der er det vel den tryggeste metoden som beskrives for injeksjon, men det er ganske vanlig i brukermiljøet å ikke ty til det tryggeste alternativet, så jeg vil tippe på at hjulfilter er ganske uvanlig. Virker som du kanskje må jobbe litt med løsningen gjennom et par filtere, siden det ganske sikkert ikke er den melkehvite løsningen som skal inn i åra di, selvom det muligens ikke blir helt klar. Det vet jeg ingenting om med subutex...
Etter egen erfaring funker det dårlig med heroin etter sub. Må ta mye mer for og få noe virkning. Så mye at det er ikke forsvarlig. Bør i det minste vente 3 dager etter siste inntatte sub med og ta heroin. Da er suben bortimot helt ute av kroppen.
Heroin og dolcontin går fint sammen. Subutex og subuxone er no-go.