Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1052249
Dette er et eksempel på Hydroponisk dyrking:
*p0ffski's boblebad* :
1. Ta å kjøp inn utstyr først. Alt må være klart før du begynner å ta stiklinger, eller omplante planter fra jord til hydroponic. Da mener jeg rommet er vasket ned, desinfesert. Lamper er hengt opp. Sånn at man ikke trenger å gjøre noenting grisete i rommet etter man har satt dem til vekst. Det er superviktig! Forberedelser.
Utstyr-liste: 1: En boks fra clas olson eller Ica eller Jysk, de oppbevarings boksene. http://www.clasohlson.no/Product/Pro...px?id=46599633 Kjøp den på 70 liter med hjul, (ca 200 kr). 2: Luftpumpe fra en dyrebutikk til akvarium. (Jeg kjøper luftpumper med to luftuttak, så jeg kan bruke en pumpe på to bad), (200 kr). 3: Rør til luftpumpen, minst 2 meter og helst lystett!(20 kr) 4:Luftstein (Den delen som man kobler på slangen fra luftpumpen som sprer luften i små bobler) (20-50 kr) 5: Drill. Med bor 4mm, og hullbor. 6: Nettpotter, små svarte. Sånne som er til planter i akvarium. (ca 2 kr per) 6: Lekasteiner,(Skill ut de største å hiv dem).

2. Da har du det du trenger for å lage selve 'boksen'. Vask alle delene du har kjøpt grundig ! Skyll lekasteinene i en bøtte med hull i bånn, NØYE.

3. Da kan du begynne med å ta frem drillen. I lokket til boksen borrer du med hullbor, akkurat stort nok til at det er plass til nettpottene. Så liten margin som mulig! Ikke la de sitte løst, da vil planten svaie frem å tilbake å knekke når den blir stor! Velg hvor mange planter du vil ha i boksen. (Jeg har tatt 8 i hver boks). Du ser lett hvordan du skal spre de hullene logisk så plantene får størst mulig plass å gro. Så driller du et 4 mm hull helt øverst i boksen. Velg hvor du mener er best. I lokket, eller øverst i siden på bøtten (over vann-nivået). Mange folk mener at man burde ha hull i bånn av bøtta for tømming av vann. Men jeg mener at dette er unødvendig, siden planta drikker opp vannet ganske fort. Og du fyller på uansett når den er ca halvtom for vann. Lurt å lage et ekstra hull i lokket for påfyll bare.

4. Pass på at hullet til potten(e) er akkurat passe stort, så nettpottene sitter fast. Sett på

5. Fyll på vann helt opp til et par cm over pottebunnen. Sånn at når du stikker en stikling nedi potten nå, skal den stå 1-2 cm gjennom potten. Mens du holder den på plass med den ene handa, hiver du forsiktig lekasteiner rundt stiklingen så den står fast.

6. Pass på at det kommer luft i bøtta. At det bobler. Sjekk at allt er lystett. At det ikke kommer NOE LYS I DET HELE TATT NEDI vannet ! Da blir det alger i vannet og ødelegger røttene. Sjekk oppi pottene, om det er sprekker som slipper lys nedi vannet. Tett dette. Vær oppfinnsom

7. Så er det bare å vente og nyte Du kan se den vokse omtrent. Den står i den samme bøtta helt til du høster den.

Sitat av UngarEffect
det er altså blomster / hage ...alt i småbokstaver! Fant det ut etter ca 7-8 forsøk
Vis hele sitatet...
haha sorry for å gjøre det vanskelig.
da vet alle det nå : bruker: 'blomster' passord: 'hage'

Sitat av UngarEffect
det er altså blomster / hage ...alt i småbokstaver! Fant det ut etter ca 7-8 forsøk

Ser bra ut dette! Skikkelige avsug osv. Jeg teller 3 reflektorer, så er det ei slags sol i hjørnet. Hva slags lys er dette ?
Mange planter har du ? Håper du på mange g ferdigvare ?
Vis hele sitatet...
Takk takk. Jeg har 6 reflektorer, ikke bilder av allt. De lampene som henger i hjørnene er noen jeg har lånt av noen venner. Tror det er noen parkeringslys ellerno Men de har ballast som støtter HPS 400w . så jeg stappa i noen 400w blomst pærer :=)

Jeg håpte på mer enn det blir av g ferdigvare. Tenker det blir kanskje en halv k ca .. Er 22 planter. Har satt de tidlig til blomst så de får ikke fullt utbytte...

Jeg har en kompis som er ingeniør. Han skal lage en maskin til meg, som skal styre alle lamper, vifter, PH, EC, innluft, utluft, og varme. Det blir en slags boks, som har moduler inni seg som er hjemmelagd, gutten er et geni rett og slett Allt koblet til samme boks. Skal legge den ut her når han har den ferdig. Det koster litt i utstyr, men dette blir noe helt nytt og eget. Jeg gleder meg som en unge!
for litt siden hadde jeg en plante hjemme som jeg hadde ved siden av noen tomat planter, som ble til en tomat plante for å kamuflere seg:P så lurte jeg på om det er noen som veit om det kan være no thc i de tomatene den produserte?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av willy
for litt siden hadde jeg en plante hjemme som jeg hadde ved siden av noen tomat planter, som ble til en tomat plante for å kamuflere seg:P så lurte jeg på om det er noen som veit om det kan være no thc i de tomatene den produserte?
Vis hele sitatet...
Attehvafornoe?

Planter kan ikke transformere seg uten videre. Ja mye rart kan gjøres i laboratoriumene men cannabisplanter som blir om til tomatplanter? Hva har du røkt for noe egentlig?
Si meg, du har ikke noen før av den kamuflasjeplanta? Ho ho kan sikket selge de dyrt til folk som vil ha en stealth grow ;D
hahah, har hørt om planter som er mixet med jordbær ellerno sånt , men aldri fått det bekreftet.... LOL en marijuanaplante som ble til en tomatplante den er litt drøy tror jeg
Jeg har sjøl "poddet" en tomatplante med en cannabis stamme. Det vil si jeg skar bort toppen av en cannabisplante, satt en avskåret tomatplante oppå cannabis'en. Satt voks rundt de og bandasjerte de.

Konklusjonen min ble: Ja en tomatplante kan vokse videre og bruke cannabis-stammen som en leder av næring og vann osv, men det ble aldri thc på noen av tomatene og nei, det var ikke thc inni tomatene, heller ingen andre cannabioler ble med cannabis-stammen og inn i tomatplanten, selv om de var "en plante"
Nei kødder du haha for et prosjekt !
Grattis med innhøstinga den så jævlig nice ut...
Veldig bra bilder også. Du har vært heldig, rundt en halv k... imponerende.
Hvor stor avkastning hadde du fått hvis du ikke hadde satt de til blomst såpass tidlig?
Skjønner mer av hva du mener med opplegget ditt.. du har plantene rett i små"former" med lecka og de står i vann..

får du slengt inn noen bilder av det ferdig tørka produktet også eller?
det er ikke høsta enda, er 5-6 dager igjen.. Ser bra ut men mange av bladene er slitne pga spinnmidd. Skal slenge ut no bilder av tørka buds når de er ferdig
isee.. ja jeg så det at en del av bladenene var litt slitne.. men men, shit happends. Blir bare bedre neste gang vettu
Skulle gjerne vært kompisen din hehehe..
Har vel egentlig funnet ut at slik jeg bor for tiden så funker det ikke med en liten "hage" innendørs, så jeg venter til våren og prøver meg ute. Har begynt å planlegge litt osv... God tid så forhåpentligvis fikser jeg det..
Har søkt meg litt rundt her på forumet og funnet masse info ang utedyrking osv, men ingen ting er sammenhengende.. Føler jeg har en del kunnskap osv, men er det noen som har noen gode erfaringer med utedyrking? Strains? Fremgangsmåte? Oppfølging? Avkastning osv?
Hadde satt kjempe pris på no info eller noe...
Sitat av LoveToGrow
Jeg vil starte med en "sorry for at jeg ikke har svart deg" Gode spørsmål har du også, beklager mann.

Det kan være enten en hybrid hvor forholdet mellom Indica/Sativa kan være nesten hva som helst 80/20 60/40 osv. Men vil tippe siden du har kommet i blomst, at planten har begynt å lage 1-fingrede blader, siden vegetasjonsfasen er over. Det er som du sier helt vanlig når cannabis blomstrer.

Nitrogen-mangel pleier starte i tuppen av de eldste solbladene. Slik du forklarer mangelen mistenker jeg noe annet. Kanskje du har et bilde?

Og til slutt, jo de skal det, men om du har et kjipt lysoppsett kan det være det blir mindre av cannabiolene. Dette er helt naturlig, da fokus nr.1 for de aller fleste planter om ikke alle, er reproduksjon. Så om planten ikke har optimale forold (nok lys, vann, næring) vil det være frø-produksjon som står øverst på "lista" til planten(e).

Spør gjerne om mer, dette var gode spørsmål for denne tråden=)

Lykke til.
Vis hele sitatet...
Veit nå ikke om dette ble et så veldig bra bilde men, skal prøve å få lånt meg et digital kamera i løpet av helga..

Hvis man ikke har et 30x lupe/forstørrelses glass, hvilken måte er den beste for å avgjøre modenheten til planten? Hørt de fleste sier man skal se på "pistils`a" når de går fra hvit til farget?,. Eller når alle er farget. Og en annen ting, pistilsa, er det de to håra fra hvert av ledda?, eller fra hver og en av de frø/trichome kjertlene på hver gren?..

De to håra på hvert av ledda har alle forandra seg til brun/ lyse brun aktig. er det et innhøstnings tegn?..
Ser ikke så værst ut ass Hvis de håra har blitt brune alle sammen er det på tide å tenke på å avslutte tror jeg ja. Når over halvparten er brune skal man begynne med ripen, om man har det med i programmet da. Hvis samtlige hår er brune tror jeg den er ferdig. Se på krystallene om noen av de har blitt brune de også. Da er den hvertfall ferdig.

Sitat av Shadows84
Har vel egentlig funnet ut at slik jeg bor for tiden så funker det ikke med en liten "hage" innendørs, så jeg venter til våren og prøver meg ute. Har begynt å planlegge litt osv... God tid så forhåpentligvis fikser jeg det..
Har søkt meg litt rundt her på forumet og funnet masse info ang utedyrking osv, men ingen ting er sammenhengende.. Føler jeg har en del kunnskap osv, men er det noen som har noen gode erfaringer med utedyrking? Strains? Fremgangsmåte? Oppfølging? Avkastning osv?
Hadde satt kjempe pris på no info eller noe...
Vis hele sitatet...
Skjønner Det kan bli litt stort prosjekt inne med dama i samme hus :=) Aldri dyrket ute, er liksom ikke no vits i om du ikke eier et stort område. Og har lit penger å legge i beskyttelse mot dyr, Riktig varme osv... Men det kan jo gå. Hvis du feks lager Lowrider, som blir ferdig jævla fort .... Men liten avling på de, så gro mange isåfall. De bruker vel en 6 uker fra du sår de til de skal høstes har jeg hørt..

ANYONE: Når jeg skal høste, er det lurest å kutte de etter en natt ? eller etter en dag ?

siden de puster ut om natta og inn om dagen mener jeg..

Så hvis de puster inn , så høster jeg dem, så har de noe ekstra å jobbe med seg selv med i tørkinga ? Eller er jeg helt på villspor?
Sitat av RESpekt
Veit nå ikke om dette ble et så veldig bra bilde men, skal prøve å få lånt meg et digital kamera i løpet av helga..

Hvis man ikke har et 30x lupe/forstørrelses glass, hvilken måte er den beste for å avgjøre modenheten til planten? Hørt de fleste sier man skal se på "pistils`a" når de går fra hvit til farget?,. Eller når alle er farget. Og en annen ting, pistilsa, er det de to håra fra hvert av ledda?, eller fra hver og en av de frø/trichome kjertlene på hver gren?..

De to håra på hvert av ledda har alle forandra seg til brun/ lyse brun aktig. er det et innhøstnings tegn?..
Vis hele sitatet...
Den enkleste måten å se når planten(e) er klar for høsting er kanskje den metoden du nevner, bare at det skal være 75-90% av stigmaene (pistilsene), som skal ha gått fra hvit til brun/rød. Stigmaene er de to "hårene" som kommer ut av hver enkel "frø-beholder" Det er de hvite "hårene" planten bruker for å fange pollen. Når de endrer farge er dette fordi de begynner å tørke ut.

Sitat av p0ffski
Ser ikke så værst ut ass Hvis de håra har blitt brune alle sammen er det på tide å tenke på å avslutte tror jeg ja. Når over halvparten er brune skal man begynne med ripen, om man har det med i programmet da. Hvis samtlige hår er brune tror jeg den er ferdig. Se på krystallene om noen av de har blitt brune de også. Da er den hvertfall ferdig.


Skjønner Det kan bli litt stort prosjekt inne med dama i samme hus :=) Aldri dyrket ute, er liksom ikke no vits i om du ikke eier et stort område. Og har lit penger å legge i beskyttelse mot dyr, Riktig varme osv... Men det kan jo gå. Hvis du feks lager Lowrider, som blir ferdig jævla fort .... Men liten avling på de, så gro mange isåfall. De bruker vel en 6 uker fra du sår de til de skal høstes har jeg hørt..

ANYONE: Når jeg skal høste, er det lurest å kutte de etter en natt ? eller etter en dag ?

siden de puster ut om natta og inn om dagen mener jeg..

Så hvis de puster inn , så høster jeg dem, så har de noe ekstra å jobbe med seg selv med i tørkinga ? Eller er jeg helt på villspor?
Vis hele sitatet...
At planten puster inn om dagen og ut om natten var nytt for meg=p Det som jeg tror som skjer er at mens planten har lys (dag), bruker den CO2 til å lage Okysgen, mens når planten står i mørke (natt), bruker den Oksygen for å lage CO2. Cannabis planten tar opp Oksygen via røttene, mens CO2 må tas opp via porene på bladene.

Jeg foretrekker å la plantene stå et par dager uten noe som helst, ingen næring ingen vann og ingen lys. Så høster jeg på morran når enn står opp og fått i seg frokost

En annen ting er at cannabiolene lever i mange måneder etter planten er blitt høstet. Så jeg kan ikke se hvordan det skulle ha noe å si om det er dag eller natt=)
Sist endret av mentalmelt; 29. september 2008 kl. 18:53.
Ok hehe.. Ja det var bra forklart, nå skjønner jeg greia Tusen takk atter en gang.. da skal jeg la de stå litt nå jeg uten vann og lys, for nå er de høstklare endelig Har stått ti dager i ripen.

De stigmaene (pistilsene), blir også rødbrune om de er befruktet med pollen.
Hvor store må røttene være for å putte de io hydro ? Skylle av jorden og sånn? De har spiret alle sammen nå , og reiser seg en to tre cm over jordoverflaten nå. Kan jeg bare ta de nå, og putte den hvite 'rotstilken' nedi badet?

Jo mer jeg venter jo mer fester røttene seg fast i jorda tenker jeg ..
Ja du kan sette plantene i hydro nå, men det er viktig at endel av røttene er under vann. og ikke bare står mellom steinene/kulene du bruker i nettpotten. Kanskje det til og med holder at fuktigheten i luften oppi hydrobøtta er høy nok=)
I see professor LoveToGrow Jeg smaker nå resultat av en lærerik sesong her Høsta inatt i mange timer, shitt for en jobb ! Kunne skrape av lett en halvgrammer med sorting av fingrene mine etterpå ! Utrolig for en smak ! )))))

Og et bud hadde detti av sikkert for noen dager siden , for det lå fint tørka på gulvet i blomst rommet. Og den er ikke curet ellernoe, men smaker bedre enn noe jeg har kjøpt.

Jeg er så inni hampen fornøyd

Har oppdatert bildene litt .. http://blomsterhage.tilhol.net ( Brukernavn - 'blomster' passord - 'hage' )
Tenkte litt på dette med "ferdighets-tegn" . Hørt mange si at når de større bladene blir gul i fargen, at det er et tegn på at planten bruker opp det siste den har av sukker og slikt til "bud-fasen". Er det noe gehør i dette utsagnet ?
Har letet litt rundt uten å finne svaret på spørmålet mitt...
Kan hende jeg har lest svaret ti ganger uten å forstå det ogsa!
Det dreier seg om lys! og ja jeg har lest nor-can`s dyrkehåndbok!
Det står mye om riktig lys og feile lys men det jeg lurer på er:
Jeg fikk for en stund siden en 2m lang akvarie lampe av en nabo, han hadde brukt denne i et akvarie som bare inneholdt planter!
alle skriver om pærer på 400w og høyere og jeg ble fortalt at dette var "plantebelysning\vekstlys!" men dette lysrøret er jo usle 40w?

Pæren heter: FLORA-GRO-40W 120CM\48" (T-8) 25,5MM\1"

Skal jeg kaste pæren og løpe å kjøpe ny?

Og hvis jeg må kjøpe ny pære, hvor gør jeg det?

Nå skrev jeg bare allt som stod på pæren!!
Sist endret av Loner; 4. oktober 2008 kl. 13:33.