Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1052061
LoveToGrow: du sa du hadde målt individer med 40% thc. Hvordan får man målt det?
hadde vært ekstremt kult å kunne få vite det når plantene er ferdig xD
Sitat av lassaron
LoveToGrow: du sa du hadde målt individer med 40% thc. Hvordan får man målt det?
hadde vært ekstremt kult å kunne få vite det når plantene er ferdig xD
Vis hele sitatet...
Det er hvor mange % av cannabiodene på en plante som er de "foretrukne" Delta-9-Tetrahydrocannabino eller THC.

Jeg aner ikke hvordan de måler det, men det er visstnok stress og koster flesk hvis jeg har forstått det riktig.
Sist endret av LoveToGrow; 12. juni 2008 kl. 16:34.
Opprinnelig skrevet av lassaron
LoveToGrow: du sa du hadde målt individer med 40% thc. Hvordan får man målt det?
hadde vært ekstremt kult å kunne få vite det når plantene er ferdig xD


Neppe!! De budsa skal jeg se.........

En ting som ingen har nevnt:

Etter 36 timers mørke gjør at plantene går i "reset" modus.
Dette skal gjøres mellom vekst og blomstrings perioden for å
forsterke blomstringen.
Men gjør at du kan sette planter du har satt i blomstring for tidlig,
tilbake til vekstfasen etter 36 timer total mørke.
Lærte det av Sensi- dyrkerne i amster....
Sist endret av Koilboil; 12. juni 2008 kl. 16:47.
Sitat av Koilboil
Opprinnelig skrevet av lassaron
LoveToGrow: du sa du hadde målt individer med 40% thc. Hvordan får man målt det?
hadde vært ekstremt kult å kunne få vite det når plantene er ferdig xD


Neppe!! De budsa skal jeg se.........

En ting som ingen har nevnt:

Etter 36 timers mørke gjør at plantene går i "reset" modus.
Dette skal gjøres mellom vekst og blomstrings perioden for å
forsterke blomstringen.
Men gjør at du kan sette planter du har satt i blomstring for tidlig,
tilbake til vekstfasen etter 36 timer total mørke.
Lærte det av Sensi- dyrkerne i amster....
Vis hele sitatet...
"I Norge har man i dag imidlertid klart å dyrke frem cannabis med en styrkegrad helt opp til 40% THC. Norge er i grunnen langt fremme i Europa når det gjelder å dyrke frem planter med god kvalitet, altså et høyt THC innhold"

Kilde: http://www.nnpf.no/asp/default.asp?ID=53&show=8&sel=21

Om jeg forstår deg riktig, mener han duden fra sensi følgende: i preblomstringsfasen, altså de 14 første dagene etter lys-syklusen er endret, skal altså plantene plutselig utsettes for 36 timer mørke? Om man ønsker å sette en plante tilbake i vegetasjonsfasen.

I såfall ville jeg gjerne forklares hvorfor man skulle ønske å sette blomstrende planter tilbake i vegetasjonsfasen og ikke minst hvorfor du skal gi plantene 36 timer mørke før de tvinges tilbake til vegfasen?

Er dette er for å unngå hermafroditter hvis du eventuellt vil regenerere plantene dine?
huhu, har tenkt å plante noen Heavenly Blue ( nesten like effektive som MG, og de har ikke MG på Plantasjen ).

Planen er å la dem gro seg fine , og høste frø på dem. Da jeg har hørt at frø som de selger i butikkene er dyppet i gift eller no slikt. Mens de du høster er jo helt rene og pene. Har en kemiker venn av meg som kan hjelpe til med evt ekstratering, slik at jeg unngår de vonde alkoidene, som kan foresake magesmerter ol.

Men jeg trenger råd tips når det gjelder selve plantingen, da det lille erfaring jeg har med planting strekker seg til en solsikke blomst som ble plantet og vokste..

Noen som har erfaring med Ipomea groing, og vil komme med tips ?
Digital nomade
trippy's Avatar
http://i283.photobucket.com/albums/kk292/AxelNOR/DSCN2391-1.jpg?t=1213382479

Vet godt at det ikke er Cannabis men tenkte det kunne vært litt funky og gi update på min HBW også kalt Hawaiian baby woodrose, planta på bilde er indian strain.
Sist endret av trippy; 13. juni 2008 kl. 20:41.
Nice Trippy. tipper HBW plantes og gros på samme måte som MG serien. Tips ?
Det var jo en vakker plante. Kanskje slappw litt av med vanningskanna
haha jeg er passe noob i det her. Man skal visst bruke Både FloraBloom, Floragrow, og Floramicro samtidig i mixen lol jeg har til nå bare brukt bloom. Bestillte nå resten av serien, plus en flaske med Ripen. Nå skal det boostes buds
Sitat av p0ffski
haha jeg er passe noob i det her. Man skal visst bruke Både FloraBloom, Floragrow, og Floramicro samtidig i mixen lol jeg har til nå bare brukt bloom. Bestillte nå resten av serien, plus en flaske med Ripen. Nå skal det boostes buds
Vis hele sitatet...
Om du bruker biobizz eget skjema ville jeg brukt maks halvparten av hva som står beskrevet, og tro meg det går helt fint ann å kun bruke BioBloom og utendørs-subtral, med de fleste planter uten problem...

Om dere som leser virkelig vil forstå hvorfor dere gir plantene næring, hva plantene faktisk trenger og hvordan man kan løse de forskjellige manglene på best mulig måte.

Så sett dere inn i de 14 næringene cannabis-planten trenger og dere ender opp med å se at det kun er 3-8 næringer som må tas hensyn til om det er jord dere dyrker i. Faktisk om du finner en god jord fordi du forstår alle betegnelsene og vet hvor store kvantiteter deres strain trenger av de forskjellige næringene som står tydelig på alle jordsekker, ville dere kanskje trengt en eneste flaske næring.

En annen ting er å gi planten næringer den ikke trenger fordi den trenger noen andre næringer som er i samme flaska. Det er helt utrolig hvor mye dette har å si på hele veksten og såklart det endelige resultatet.

Om noe var uforståelig, så bare spør.. Næring er viktig!
hehe takk for nærings info Jeg har tenkt på enda en ting i de siste dagene. Lys. Det er skrevet mye om lys her i forumet, og mange andre steder. Folk sier hps 400w - 600w .. helst son-t agro. Men åssen spekter er viktigst ? Jeg mener, hvilken farge skal lyset ha i blomst feks ? Og i vekst ? Jeg har mange 400 w lamper her, men de ser ut som forskjellige farger i lysene. Har feks 2 lamper som er fra en parkeringsplass ellernoe.. fine store 400w hps pærer. Også har jeg 6 andre lamper som er mere 'grow-lamper' men pærene ser like ut. Og en 250 w metal halide har jeg også... Noen anbefalinger ?

I vekst rommet mitt nå har jeg 3 moderplanter i jord, mange nye spirer i jord, som akkurat har begynt å vokse. Og et nytt hydro basseng jeg akkurat har satt rundt 15 stiklinger i.. Åssen lys burde jeg ha feks i dette rommet? Og i blomst rommet har jeg bare 3 planter nå, men de er store nå, fine buds.. men litt tynne kanksje.. så lurer litt på om det er noe med lyset.. Glad for alle tips !

Jeg skal uansett gro hydro fremover hvis dette forsøket går så bra som det ser ut til Det er så mye renere og finere måte å gro på rett å slett
Si meg, hvis man lar planta gro og gro, hvor stor kan den bli? Hva skjer hvis vi ikke høster budsa? Blir de bare større og større? Hva skjer hvis vi IKKE høster planta?
Sitat av nidhogg
Si meg, hvis man lar planta gro og gro, hvor stor kan den bli? Hva skjer hvis vi ikke høster budsa? Blir de bare større og større? Hva skjer hvis vi IKKE høster planta?
Vis hele sitatet...
Hannplanten(e) vil blomstre automatisk etter en en viss tid, jeg mener det er mellom 3-6 måneder avhengig av strain. Derfor vil hannplanten sjeldent bli større en ca 2-3,5 meter i høyde og ca. 50- 200cm i bredde avhengig av strain. Etter at hannplanten(e) har sluppet sin pollen vil de visne og dø.(Inne og ute.) Eller eventuelt fryse i hjel.(Ute.)

Hunnplanten er mer levedyktig, her er det slik at de vil selvfølgelig blomstre automatisk ute grunnet lys og temperatur, men inne vil man kunne forlenge livet til planten(e) en god stund. Inne og under kontrolerte forhold kan man gjøre endel, men om du setter planten(e) i blomst vil den avhengig av strain gjøre seg ferdig på 2-6 måneder. Derimot om du ikke blomstrer den, altså gir den minimum 18 timer lys vil hunnplanten(e) kunne holde i mange år, nøyaktig hvor lenge vet jeg ikke. Her aner jeg ikke hvor stor du kan gjøre den, men vil tippe 2-4 meter høyde og sikkert 1-3 meter i bredde avhengig av strain, om ikke mer..
Har nå satt 3 håpfulle damer fra growcubes over i potter. Noen av de hadde strekt seg merkbart langt+ tynne start blader(sativa?) Forløpig har de kun et slikt vanlig skrivebordslampe over seg, 10 volt tror jeg pæren var på? Men merk, det er kun forløpig.

Så nå Guru LoveToGrow, ser jeg fram til opplyste, opphøyde svar fra deg:P Hva bør gjøres videre nå? Åssen gjødsling, Alle tre er ca 1 uke gamle fra frø som har vært tint i 2-3 år. Vil tilvenne de utelivet for på denne Growers dream av en plass har, så er det en hvit vegg som akkumulerer meget varme, + avkjølendes bris i tillegg..

Ser fram til opplyste, og opphøyde svar o guru

:P.....
Anyone ? Hvilken farge skal jeg ha på blomst lys ? og hvilket i vekst ?`jeg er helt forvirra.. har gule lys, blå lys, hvite lys.. alle 400 w.. forskjellige pærer..
fant en torrent til en "lær deg å gro - dvd". Kontakt meg å jeg kan sikkert gi dere.
Sitat av Deci
fant en torrent til en "lær deg å gro - dvd". Kontakt meg å jeg kan sikkert gi dere.
Vis hele sitatet...
Den samme videoen ligger på Dailymotion

Sånn vannings mengde i startfasen. Før det har begynt å dannes ledd? Mye, lite.. ta det på feeling?

Og med planter som frøet fremdeles sitter rundt bladene. Skal man gi en "hjelpendes" hånd med de eller??
Ved å gro utendørs hvor lav kvalitet blir det på budsa, blir det så lavt at det holder til en eller to joints, eller blir det ganske bra?
Sitat av drrogern
Den samme videoen ligger på Dailymotion

Vis hele sitatet...
For de som vil ha kvalitet, samt laste ned, uten å kontakte andre kisen:
Go TPB
Sitat av p0ffski
Anyone ? Hvilken farge skal jeg ha på blomst lys ? og hvilket i vekst ?`jeg er helt forvirra.. har gule lys, blå lys, hvite lys.. alle 400 w.. forskjellige pærer..
Vis hele sitatet...
Du skal ha High Pressure Sodium pærer, som har en lyshvithet på ca 2000 Kelvin, dette til blomstringsfasen.

Se Norcan's Groguide for mer spesifikke ting, den funker dødsfett.
Sist endret av Kauder; 24. juni 2008 kl. 19:32.