Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1042776
Men når de begynner med produksjon per år, så må de jo ta i betrakning av de kan høste flere ganger.
I kommersielle grows i USA er det vanlig at en plante får 1-2oz, altså mellom ca 30 og 60g. Kommer annpå hvilket oppsett de kjører. Om du satser på store planter, som de som dyrker til eget bruk i USA, som har et lovsystem der antall planter er utslagsgivende på bot/fengsel, istedet for faktisk tørka vekt. Så er det vanlig med store planter i SCROG oppsett, noe som kan gi oppmot 200g per plante. Men det er ikke slik de kommersielle grows gjørest. Se gjerne på http://icmag.com/ic/ for informasjon.

Edit:
De fleste strains trenger ca 9 uker blosmtrings tid. Så vil tippde de kan høste maks 5 ganger i året, men da må alt gå smertefritt, og de trenger egne rom/steder til stiklinger og litt vekst-periode.
Sist endret av _haha_; 21. mars 2008 kl. 22:54.
ArneAnd: Har ikke hørt noe om at de sier ett tonn pr år på nyhetene. Kun at plantasjene har hatt ett potensiale til å levere ett tonn på det som er tatt til nå. Og det stemmer nok for de tørker jo faktisk plantene og veier dem.

_haha_: Du sier 5 ganger i året, du må jo tenke på at plantene skal ha en vekstfasse i tilleg til blomstringstiden. Tipper de som er tatt i Norge har startet med frø og ikke stiklinger. Blir vel litt for mange moderplanter å holde i live.
Kom over dette lampesettet http://global.ebay.com/gbh/viItem?ItemId=290216312284global.ebay.com

1 stk. Reflektor
1 stk. 400w Ballast
1 stk. 400w Sylvania HPS-pære

til den nette sum av 54 euro + 15 euro i frakt til Norge.
Det blir vel litt under 600 kr for alt inkl. frakt.
Syntes i allefall at det var veldig billig. Er det noen som vet om dette bare er noe drit?
Reflektoren og ballasten ligner veldig på de du får kjøpt hos mrgrowgear.
Sist endret av Seidel Guten; 22. mars 2008 kl. 17:47.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har et skoleprosjekt, der jeg skal sette opp en plan for hvordan vi kan lage en weed-plantasje utendørs i Bergen. Dette må være realistisk.

Noen som har noen gode planter til utendørs planting i Bergen, med mye regn og forsåvidt lite sol.

Er det noen forskjeller om man planter nært sjø?
Sol er jo den største mangelen for utendørsdyrkere her til lands, så å gro planter utendørs i Bergen høre ikke akkurat ideellt ut. At dette er et skoleprosjekt har jeg absolutt ingen tro på, men uansett så er vel Lowryder og Stupor sonic de plantene som gjerne klarer seg best under norske forhold.

det viktigste er at plantene får mye sol, og nok vann, sistnevnte er vel ikke akkurat noe problem.. Så bør de også stå litt skjermet, både for vær og vind, og for dyr og uniformerte primater.
Jeg spørr igjen, hvor mange planter får man i ett dyrkeskap på størrelse med dette? Skal bruke 400w MH lampe i vekstfasen og 400w HPS lampe i blomsterfasen. De skal stå i 9L potter.

Jeg lurer også på hvordan frø som er det beste for første forsøk.

Skap
Homebox XL
Size: 120cm x 120cm x 200cm assembled

Frø altertativ 1
Afghan
http://img222.imageshack.us/img222/4347/afghanpp9.jpg
46,2 inches i følge weedseedshop
46.2 = 117.3 cm
7-9 uker blomstringfase

Frø alternativ 2
Northern Lights
http://img98.imageshack.us/img98/6071/northernlightsfc1.jpg
57,75 inches i følge weedseedshop
57.75 = 146.7 cm
7-9 uker blomstringfase
Sist endret av rbt; 3. april 2008 kl. 14:18.
Har et sørsmål...Når man gror ute, og det regner..vil ikke thc krystallene dette av?:S
Nei, det vil de ikke.
▼ ... noen uker senere ... ▼
rbt: Jeg vil anbefale deg 7 liter potter hos www.mrgrowgear.no, da vil du få plass til 36 planter i den homebox'en du har sett deg ut.

Jeg anbefaler også Northern Light#5 eller Top 44 for nybegynnere.

Litt på etterskudd, men så det ikke før nå. IKKE kjøp frøene dine hos weedseedshop!
Jeg bestillte mine første frø derfra for over 6 år siden, men da fikk jeg ikke vite hvilke frø som var hva, fikk også hermafrodit på mine afghan-frø, for å ikke snakke om at prisen er helt vill!

Siden du allerede hadde valgt en Hollands side å bestille fra vil jeg mye heller anbefale denne nirvana-shop.com Virkelig gode frø, ferske frø, rask og diskre levering og ikke minst prisgunstige.
Sist endret av LoveToGrow; 19. april 2008 kl. 11:41.
Vil anbefale Eirik's Dyrkehåndbok i pdf-format

Seeder sånn høvelig 24-7 :]
Sist endret av heiapådeia; 19. april 2008 kl. 12:34.
Generelt sett er linker til torrents ikke tillatt, men denne boken er et ikke-kommersielt prosjekt, og ligger derfor fritt ute til nedlasting =)

Eiriks dyrkehåndbok finnes også her:
http://www.norcan.org/filbibliotek/m...shandboken.pdf
LoveToGrow, Bedre sent enn aldri. Takk for tipsene, skal huske det
Har forresten lest igjennom hele "dyrkebibelen".
Sist endret av rbt; 19. april 2008 kl. 15:40.
Jeg beklager at jeg har vært så utrolig lite her i de site 4 månedene, men svarte heller, samfunnet tvingte meg til å selge flat tv og vaskemaskin. Jeg hadde visst et talent jeg skjemmes over, men det har vært endel kursing, men den store finnmarkskjeften min ga meg valget mellom sparken eller egen oppsigelse=D Svarte sabeltann asså, jaja jeg har kanskje tilpassningsvansker=P That's life, anyways skal prøve å være litt raskere OG ikke minst oftere her=)
▼ ... noen uker senere ... ▼
I dag handlet jeg 20 g grønne, ekstremt illeluktene greier og ved nærmere undersøkelse oppdaget jeg at det er ganske masse frø i den posen. Såvidt jeg husker, har det ikke vært frø med tidligere og lukten er enda mer intens denne gang. Jeg må oppbevare det skikkelig innpakket i plastik for at ikke hele huset skal stinke kattepiss.

Nå har jeg samlet alle frøene, kjøpt hagejord, potter og sådd i alle vinduskarmer.

MEN, jeg ble nettopp fortalt at det aldri kommer til å bli noe plante ut av dette fordi frøene var døde (?)....dette kan da vel ikke stemme? Ett frø er nå vel ett frø, eller? Kan jeg forvente noe i det hele tatt?

Jeg gjør dette bare for moroskyld og om thc prosenten er lik null er likegyldig. Lettere å kjøpe fra noen som vet hva de driver med hvis det er for rusen sin del....
Uten å vite om poten din er behandlet på noen måte, vil jeg tro at frøene ikke er døde.
Men dersom en får pot med frø i, bør en gå tilbake å klage. Planten bruker masse ressurser på å produsere disse frøene, og konsentrerer seg ikke så mye om å lage THC. Dog, det vil jo funke. Men pot skal høstes før det gror frø på den.. Egentlig skal det ikke være en mannlig Cannabis plante i området som kan forårsake at kvinnene blir pollinerte å produserer frø.

Anywho, det er mange guider på hvordan å dyrke planter. Jeg forstår egentlig ikke spørsmålet her, og hva du ønsker et svar på.
Dersom det er "frøene er døde", så vil jeg tippe NEI. Ta 2-3 av dem å legg dem i et glass vann.. La dem ligge noen dager å sjekk om frøene sprekker. Da kan du stappe dem i jord. Dersom de ikke har sprukket etter en drøy uke vil jeg si de er døde.
Jeg hadde frø i et glass i 8 dager, og kastet alle som ikke var sprukket/åpnet etterpå, å puttet de andre i jorda.

Oppbevaring: Ha dem i en pose, i et tørt rom i en skuffe slik at de ligger i mørket.
Dersom du hadde et mer konkret spm vennligst utdyp


OBS! Så nå at du allerede hadde sådd dem.. Dersom du er veldig nysjerrig på om de lever, ta å plukk dem ut å legg dem i vann som nevnt ovenfor. Dersom du allerede vil dyrke, så kan du likegodt gjøre dette. Det er ganske "vanlig" at en sprekker/åpner frøene før en sår dem, da slipper en å sitte å glo på potter i evigheter uten at det skjer noe.. Dersom frøet sprekker i vannet å "planten" vil ut, så stapper du den i jorda, å da vet du det er noe i live nedi der.
Frøene er nesten sikkert i live, aldri hørt om noen som stråler "weeden" sin.

Det du kan se på er jo hvilken farge frøene har, de skal helst være svarte/brune, noen ganger grå-aktig, men er de hvite er det "søppel", ikke døde, men meget dårlige og ikke akkurat noe man vil spire.

Det siste jeg vil nevne er at det er ingen grunn til å klage hos han du handlet hos, THC og andre cannabioder er genetisk overført til sine foreldre og dyrker kan ikke påvirke styrken i cannabiodene, bare mengden/antall "frø-kapsler" (Calyxer). Så om han høstet 10g pr. plante, med frø eller 70g pr. plante uten frø. Vil styrken på "weeden" være den samme. Skulle du klage, må det være for at frøene veier noe og ikke fordi "weeden" skulle ha mistet styrke.

Ring heller å si takk for at du slapp å bestille fra nettet=)
Takk til dere begge for kjempegode svar. Jeg var vel egentlig bare nysgjerrig på om det gikk ann å bruke de frøene.

Jeg har ikke noe å klage over, for dette var veldig sterke greier og prisen var overkommelig.

Alle frøene er plukket uv av og lagt i vann. Alt nødvendig utstyr er handlet inn fra det lokale hagesenteret og nå går jeg bare i ring her og venter på at det skal spire og gro (tar en titt på frøene hvert kvarter!)

Blir spennende å se resultatet.....
Hei.
Jeg bor i en 60 kvadrat leil i oslo og har vurdert og begynne og dyrke. Jeg lurer på om det i det hele tatt er mulig, selv med kullfilter, eller vil lukten rett og slett bli for stor?
Jeg tror hvertfall det er fullt mulig=)

Spørsmålet er jo om du har en trygg plass/ventil/vindu å blåse ut luften?, selv kjenner jeg folk som leier en slik leilighet i et privathus, hun bruker ingen kullfilter, eller ventilasjon. Hun røyker kontinuerlig fra morra til kveld og ser derfor ikke noe større risiko i å la lukta fra plantene sive ut i det rommet det røykes cannabis i.

Men det beste hadde helt klart vært en ventil i veggen hvor du kan plassere en vifte. Med kullfilter som mellomledd mellom planteskap og ventil.

Det er også stor forskjell på de forskjellige strainene der ute og det finnes de som lukter som citrus eller kattepiss o.l. kanskje det vil hjelpe?
Sist endret av LoveToGrow; 22. mai 2008 kl. 09:27.
hvordan er det hvis man monterer kullvifta igjennom veggen til ett annet rom, istedenfpr pg sende røyken ut. utgir kullvifte en rar(anneledes) lukt?