Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1052047
Hvordan kan jeg se kjønnet på planten min uten å sette den i blomst?
Sist endret av bbmarley; 18. november 2007 kl. 23:24.
Det går ikke å lett, men du kan ta av en stikling å begynne å blomstre den!
Ellers har hann plantene tendenser til å størst først, men umulig å si!
Sitat av bbmarley
Hvordan kan jeg se kjønnet på planten min uten å sette den i blomst?
Vis hele sitatet...
Det er forklart med bilder tidligere i tråden, men hvis du syns det er stress å søke så se nest nederst her: http://www.freakforum.nu/forum/showt...9&page=4&pp=20
Noen som vil selge lampe ++ ?
helst hele pakka...
Har 3 northern lights som har vokst i et par dager nå, hvor stor sjanse er det for at minst en av disse blir en hu-plante?


Sist endret av mentalmelt; 19. november 2007 kl. 19:38. Grunn: fjernet link
bbmarley: Det er jo umulig å si mann=) Men er det en stabil frøforhandler er sjansen mer en stor nok=)
okei
håper på minst sterk 1 hu-plante
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Hvor stor er sjansen for at det blir en hunnplante med disse feminiserte frøene?
Feminiserte frø er laget ved å fremprovosere hemafroditisme på hunnplanter.
Dette gjøres ved å påføre plantehormonet gibberellin på utvalgte blomster/plantedeler. Planten vil da produsere pollen som kan brukes til å befrukte andre hunner. Det er mange diskusjoner rundt hvorvidt planter fra slike frø vil bli hermafroditter eller ikke, men man antar at planter fra feminiserte frø lettere lar seg stresse til å bli hermafroditter og at derre til en viss grad kan nedarves. Hold deg derfor unna feminiserte frø med mindre det er helt nødvendig.

hentet fra boken: cannabis fra frø til plante.

vet ikke om dette var til hjelp
Sitat av Polar-
Hvor stor er sjansen for at det blir en hunnplante med disse feminiserte frøene?
Vis hele sitatet...
Har jo sett en del shops som selger kun feminiserte frø til ekstreme priser..KOmmer ann på hvor god strain du vil ha. Så regner med at det også kun er hunnplanter du vil få, så lenge det er en seriøs butikk.

og at du oppdrar planta riktig er viktig.....
Sist endret av dutchDragon; 21. november 2007 kl. 00:36.
Har tenkt til å sette et gro-rom snart Og den tiltenkte plassen er "blessed" med en lufte luke til utsiden. Så jeg lurer på to ting. Vil vinter lufta ha noe å si, da lufteluka er plassert høyt i rommet.? Ser for meg å lukke opp luka hvergang de skal ha fersk luft, samt at det plassers en kanal vifte nederst i rommet for å ta ut den brukte lufta.Vel og merke skal viften kobles til et kullfilter:P

Vil det ovenfornevnte ha noe å si på luftsirkulasjonen? Hvis rommet er varmt, slepper inn litt kald vinterluft o,s.v?..Håper a dette ble klart formulert nok?..
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Tja, utifra hva jeg har hørt kan plantene tåle tempraturer ned mot 0 grader i korte perdioder. Kommer nok an på hvilken type det er og, men skulle tro en kjapp lufting i ny og ned skulle gå bra.
Ingen god idé å dra kald og tørr luft direkte inn i grorommet. Det kan fucke med både temperaturen og luftfuktigheten, og drastisk redusere sluttresultatet.

Jeg ville heller bruke denne lufteluka til å suge luft ut av rommet med et kullfilter og en utsugsvifte, og så latt selve innsuget komme fra et annet rom i huset hvor lufta er ferdig temperert og fuktet..
Heisann, er nettopp bynt med et lite hobbyprosjekt her (dette er min første plante). Har akkurat spiret et frø og planta det i en 4 L bøtte.

Her er et bilde av frøet mitt:



Det er en feminisert Indica "Oasis" fra Dutch Passion Strain, noen som har vært borti den?

Her er et bilde fra dyrkerommet:





Som dere ser har jeg nå 4 stk sparepærer, 1 på 24 W (den som er på her) og 3 på 11W som jeg har slått av for å ta bildet. Jorda er Blomsterjord m Lecakuler fra plantasjen, ispedd 20-30% Perlite, samt et 2 cm lag med Perlite i bunn.

Høres dette kurant ut? Har akkurat plantet frøet med spiren sidelengs og bøy nedover like under jorda (kan skimtes).

Det jeg i all hovedsak lurer på er hvor lenge dette lysoppsettet vil være tilstrekkelig. Har planer om å anskaffe en HPS, men det er mye å velge mellom og jeg har ikke råd riktig ennå. Tenkte også å kjøpe no Mylar å ha på veggene. Har kjøpt en strømtimer, men har ikke peil på hvordan man bruker den (fulgte ikke med noen bruksanvisning) pluss at den ble kjøpt på Maxi for 30 spenn, så vet ikke helt om jeg skal stole på den. Er vel helt greit å kjøre 24t lyss i vekstperioden? Noen andre ting jeg bør tenke på?

Har gjødning, men den blir vel ikke tatt i bruk før om en 4 ukers tid tenker jeg.

Edit: så lurer jeg på hvor fuktig jorda bør være nå som frøet ligger og spirer.
Sist endret av SID64; 21. november 2007 kl. 18:13.
Sitat av mentalmelt
Ingen god idé å dra kald og tørr luft direkte inn i grorommet. Det kan fucke med både temperaturen og luftfuktigheten, og drastisk redusere sluttresultatet.

Jeg ville heller bruke denne lufteluka til å suge luft ut av rommet med et kullfilter og en utsugsvifte, og så latt selve innsuget komme fra et annet rom i huset hvor lufta er ferdig temperert og fuktet..
Vis hele sitatet...
I see,. så heller montere utsuget høyt oppe i rommet og få luft inn nedenifra.
poster up dates ettersom alt nødvendig utstyr er anskaffet
Hørtes kurant ut ja, men masse plass til forbedring=) Sparepærer på 11w er ikke helt tingen. Kjøp et 400w armatur eller kanskje et mindre et 150w? 250w? Så handler du 2 stykk pærer, 1 MH (metal halid) og en hps (high pressure sodium) og du har MH til vegfasen og hps'en til blomstringsfasen.
Sjekk ut www.mrgrowgear.no Gode priser, rask levering.

Istedet for dyr søppelmylar drar du på europris og kjøper 2 ruller med hvit papirduk. Hvis du har muligheten til å male alt hvitt er det bedre, men hvit papirduk fra europrisen er sjef den også.

Legg ut bilde av timeren din, så regner jeg med vi finner ut av den=p Og ja 24timer lys i vegfasen er best. Har du ikke råd til armatur akkurat nå, skaff deg hvertfall et lysstoffrør-armatur.

Det er ikke nødvendig med perlite i bunnen av potta, leca kuler og stein er et bedre alternativ. Men bra du har det i jordblandingen din!

Riktig med at den mest sannsynlig ikke trenger gjødsling før om en 4 ukers tid. Man kan lett se når planten begynner å trenge det!

Du burde holde jorda 100% fuktig til frøet har spirt og fått 3-4 sett med blader, men det trengs jo kun fuktighet helt øverst i potta. Et lite triks er å vanne forsiktig og legge plast over potta og et strikk til å holde det tett. Da holder det seg fuktig i evigheter, men husk den lille spiren vil ha luft når den kommer opp av jorda. Etter det kan du lett la den første 1-2cm med jord tørke ut før du vanner på nytt. Også her gir planten tegn hvis den har for mye eller for lite.
Takker for svar

Når det gjelder HPS, kan jeg klare meg uten til la oss si 1-2 uker? Noen fortalte meg at det gikk greit med sparepærer helt i bynnelsen, da det senket veksten noe og planten fikk utviklet et bedre rotnett.. vet ikke om det stemmer da.

Det jeg gjør nå er å bruke en liten sprayflaske for å fukte det øverste laget i jorda der spiren ligger og holder det fuktig.. er det riktig av meg?

Apropos HPS:




Er dette alt jeg trenger?

Edit: Ser de selger en E40 sokkel for 60,- som jeg kanskje også trenger? Da skulle jeg være i mål?
Sist endret av SID64; 22. november 2007 kl. 13:36.
Ja, du vil klare deg noen uker med det lyset. Ingen problem, cannabis vokser med stearinlys=)

Men ja, du vil trenge en ballast, ledning, E40 sokkel og en pære, men en reflektor kan være greit å ha=) De har blikkslagreflektorer med E40 sokkel til 150spenn=)

Jo bedre lys, luft, vann, gjødsel, planten har, jo bedre rotnett, det er planten som lager rotnettet, så ser ikke sammenhengen der, men noe som er testet og som virker, er å la potta tøke litt ut, slik at røttene strekker seg igjennom hele potta, men hvis du bruker stabile frø er det ikke nødvendig.

Lykke til!
Takker

Da har jeg bestilt det utstyret fra mrgrowgear.. håper det kommer frem iløpet av ei uke?
Sist endret av SID64; 22. november 2007 kl. 14:38.
Forresten så kjøpte jeg en Osram Plantastar 400W.. funker fett den?