Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1044022
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Ja. 2, 2.5 i vekst er som regel det beste. pluss alt fra 50-90 dager i blomst.
Men som sagt; gi den en real flush før du pumper på med nutes igjen, og halver dosen. Så kan du vente en ukes tid og kunn gi den vann i en uke før du flusher igjen, etter dette kan du nok øke med næring littegrann, bare vær forsiktig. Man får feelingen ettervert og skjønner hva planten trenger kun ved å se på den.
Vis hele sitatet...
Dosen er allerede ekstremt liten, så halvere den blir nesten umulig :P

Har ml sprøyter for å måle korrekt næringsmengde, følger beskrivelsene som står på etikketen til næringen.
Der står det forklart 150ml av nr 1 (Næringstype er linket tidligere i tråden), 75ml av nr 2 og 75ml av nr 3. For jorddyrking så skal denne dosen reduseres ved 50%.
Dette er dog for 100 l.

Sist næringtilskudd var vi veldig forsikte ved å ta for mye så den besto av 0,5ml + 0,3ml + 0,3 ml på 1,5l.

Vanner 1,5-2l per vanning, som skjer annen hver dag eller etter behov.
Sist endret av Edited; 5. januar 2013 kl. 23:20.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Og det med temperatur. Det blir jævlig mye varmere en 30 grader i marokko (snakker 35-40+) men de overlever jo forde.
Vis hele sitatet...
Sant nok, men har du sett hvor lite avkastning det er per plante?
Det er ikke veldig mange gram med buds det er snakk om, men der er det også snakk om betydelig større avlinger og derfor vil man uansett ende opp med en anseelig mengde.
Når man bare har en plante er det viktig å legge til rette for maksimalt utbytte og best mulig kvalitet, mener nå jeg da.
Men det er veldig viktig å flushe potta/planten(la 5-10 liter renne igjennom) etter 2-3 runder med næring. Det samler seg nemlig opp salter og rest-stoffer fra næringen som er viktig å bli kvitt da disse kan "blokkere" røttenes opptak av nye nærings tilskudd og vann.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Men det er veldig viktig å flushe potta/planten(la 5-10 liter renne igjennom) etter 2-3 runder med næring. Det samler seg nemlig opp salter og rest-stoffer fra næringen som er viktig å bli kvitt da disse kan "blokkere" røttenes opptak av nye nærings tilskudd og vann.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg fått med meg, og vil derfor gjøre dette ved første anledning.

Frem til det skjer vil vi bare vanne med vanlig vann, ettersom vi ikke kan bære rundt på den i huset så må vi bare vente til anledning er der

Noen som vet hvor lang tid en slik flusheprosess tar ?
Sitat av Knask Vis innlegg
Sant nok, men har du sett hvor lite avkastning det er per plante?
Det er ikke veldig mange gram med buds det er snakk om, men der er det også snakk om betydelig større avlinger og derfor vil man uansett ende opp med en anseelig mengde.
Når man bare har en plante er det viktig å legge til rette for maksimalt utbytte og best mulig kvalitet, mener nå jeg da.
Vis hele sitatet...
Har seff sett det. Men de plantene jeg har sett video/bilder av fra marokko har jo noen digre saftige buds forde. Avfeier selfølgelig ikke at høy temperatur gir mindre avkastning per plante, men så lenge grade stokken ikke passerer 30-32 tror jeg ikke det skulle ha så mye å si. Selv har jeg en liten luring i et kles-skap med en 400w hps der temperaturen ligge på rundt 30 når lyset er på og den trives som bare fyken. Holdt på en stund også, og har alldri blitt særlig missfornøyd med resultatet. (sry; wall of text)

Sitat av Edited Vis innlegg
Dette har jeg fått med meg, og vil derfor gjøre dette ved første anledning.

Frem til det skjer vil vi bare vanne med vanlig vann, ettersom vi ikke kan bære rundt på den i huset så må vi bare vente til anledning er der

Noen som vet hvor lang tid en slik flusheprosess tar ?
Vis hele sitatet...
5 minutter max.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Har seff sett det. Men de plantene jeg har sett video/bilder av fra marokko har jo noen digre saftige buds forde. Avfeier selfølgelig ikke at høy temperatur gir mindre avkastning per plante, men så lenge grade stokken ikke passerer 30-32 tror jeg ikke det skulle ha så mye å si.
Vis hele sitatet...
Jo, de er virkelig tiltrekkende for en sart sjel som meg, men under slike gode værforhold skulle en tro at de kunne ha dyrket frem planter med mye høyere yield enn som så.

Det er godt mulig at det ikke har veldig mye å si for en førstegangsdyrker, men for folk som ønsker å perfeksjonere sine dyrkeferdigheter for å få maksimalt utbytte per gram slik at de kan skryte uhemmet av det på et random nettforum for å få credz og ha stats'ene sine i signaturen er nok dette kritisk.

Det hadde vært interessant å se en tabell over hvordan utbyttet reduseres og økes i forhold til temperaturen btw.
Noen som har kommet over noe slikt?
Sitat av Knask Vis innlegg
Det er godt mulig at det ikke har veldig mye å si for en førstegangsdyrker, men for folk som ønsker å perfeksjonere sine dyrkeferdigheter for å få maksimalt utbytte per gram slik at de kan skryte uhemmet av det på et random nettforum for å få credz og ha stats'ene sine i signaturen er nok dette kritisk.
Vis hele sitatet...
Håper ikke det var rettet mot oss, for vi har ingen planer om å gjøre dette.

Sender inn bilder her fordi det er interessant for andre å se "live" bilder (antar jeg ettersom de leser i en groguide) og for hjelp til eventuelle synlige feil på planten.

Og maksimal yield er jo et mål for alle dyrkere med mindre du er dum
Sist endret av Edited; 5. januar 2013 kl. 23:54.
Sitat av Knask Vis innlegg
Jo, de er virkelig tiltrekkende for en sart sjel som meg, men under slike gode værforhold skulle en tro at de kunne ha dyrket frem planter med mye høyere yield enn som så.

Det er godt mulig at det ikke har veldig mye å si for en førstegangsdyrker, men for folk som ønsker å perfeksjonere sine dyrkeferdigheter for å få maksimalt utbytte per gram slik at de kan skryte uhemmet av det på et random nettforum for å få credz og ha stats'ene sine i signaturen er nok dette kritisk.

Det hadde vært interessant å se en tabell over hvordan utbyttet reduseres og økes i forhold til temperaturen btw.
Noen som har kommet over noe slikt?
Vis hele sitatet...
Hadde vært intressant å sett no "stats" angående dette, men jeg har dyrket i telt før med en gjennomsnittelig temperatur på rundt 25-27 og jeg personlig har ikke merket noen særlig forskjell. Det kommer jo seff an på hva slags strain osv. Men ja , er ikke uenig med deg på noen som helst måte.
Sitat av Edited Vis innlegg
Håper ikke det var rettet mot oss, for vi har ingen planer om å gjøre dette.

Sender inn bilder her fordi det er interessant for andre å se "live" bilder (antar jeg ettersom de leser i en groguide) og for hjelp til eventuelle synlige feil på planten.
Vis hele sitatet...
Neida, på ingen måte.
Jeg syns bare det der er litt artig når man kommer inn på slike nettsteder.

Og selvfølgelig er det interessant å se slike bilder så vennligst hold oss oppdatert på hvordan growen ender!
Skal prøve å legge ut noen bilder av "growen" min i morra. Det er ikke no hokus-pokus. Kan ikke gjøre det nå, timeren skrudde seg av for 1time og 10 min sida (mmmmm hockey pulver)
Sist endret av A-tillah; 6. januar 2013 kl. 00:12.
Update 12.01.2013 green green medical shit
http://i46.tinypic.com/28m58h.jpg
Litt OT, men jeg fikk et white widow seed med når jeg bestilte salvia, og jeg lurte på om jeg kan plante det helt enkelt uten dyrt dyrkeutstør. Jeg forventer ikke 50gram, men bare sånn at den ikke dør før den kan bli tørket. Er dette muligt?
Tenkte hovedsaklig på billige og normal lyspærer eller i vinduskarmen men vanlig vann uten næring.

Takk for svar på forhånd.
Sist endret av Nexxzow; 12. januar 2013 kl. 23:29.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Funker fint å bare la den stå i vinduskarmen, eller bruke noen sparepærer. Men da blir resultatet deretter. Er ikke sikkkert du får 10 g en gang.. Da vet jeg ikke om det er noe vits å ta risken. HVorfor ikke bare kjøpe en skikkelig pære og få MYE større avkastning?

Cannabis er bare ugress og kan vokse så og si overalt med så og si all type lys. Det sies at du kan gro ved siden av stearinlys... :L Skal frem til at det er lett å holde liv i plantene, men er ikke like lett å få et godt resultat uten godt lys.

Men uansett, du får en veldig fin stueplante da!
Får vel slenge med min første marijuana plante også da
Har vokst hampplanter før.

6 uker gammel i dag. Fimmet den èn gang, setter den til blomstring i slutten av neste uke.

Oppsett (i dag):
Lys: 5x20w 4000k CFL - skifter til 5x20w (muligens 6x20w) 2700k ved blomstring
Growroom: 45x 40x 105(høyde) cm
Potte: 10-15 (litt usikker) liters potte
Jord: plantasjen "plantejord"
Næring: plantasjen 15-4-13, har brukt næring èn gang.

Bilde: https://imma.gr/50127

Hvorfor funker ikke bilder lengre? Må jeg laste opp? I såfall må jeg redusere fra 2MG til 100kb? Loool.

Tips til strain kunne vært interessant
Sist endret av Lacertosus; 25. januar 2013 kl. 15:37.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Hvorfor funker ikke bilder lengre? Må jeg laste opp? I såfall må jeg redusere fra 2MG til 100kb? Loool.
Vis hele sitatet...
Du brukte bare feil lenke.


Lacertosus sin fagre møy
Sitat av Tawon Vis innlegg
Du brukte bare feil lenke.


Lacertosus sin fagre møy
Vis hele sitatet...
Se der ja, takker!

Skal også sies at jeg har fått mye gode tips fra selveste Tawon og mrbudsmoker, creds!
Fin plante det er, kansje på tide med litt LST ????
Sitat av utidetfri Vis innlegg
Fin plante det er, kansje på tide med litt LST ????
Vis hele sitatet...
Synes du den var litt "stalky"? Den har blitt betydelig mer bushy de siste dagene etter jeg fimmet den, hele toppen er etter jeg fimmet den.

NB!; Dette er faktisk bagseed!

Som jeg sa tidligere (edita litt sent), er det mulig å se omtrent hvilken type strain det er? Ser tydeligvis ut en indica dominant plante.
Nei, den er kort og fin ser ingen grunn til LST. Du kan heller kjøre litt nedbinding etter at den brancher ut igjen etter kuttingen. Vil ikke si du trenger skikkelig nedbinding, men heller slik at toppnodene danner en relativt flat +(kryss) mellom seg.

Strain er close to umulig å se ut ifra bilder, så du får heller ta til takke med at det er en Indica-dominert plante. Kommer sikkert til å parkere deg bra
Ett lite kjapt spørsmål til dere;

Er rotmiddel/kloningsmiddel/rothormoner helt nødvendig for å fullføre ett par kloner?
Etter ett lite søk finner jeg ikke disse stoffene hos plantasjen/gartnerier, og det ser ut som stoffene er ulovlig å selge til privatpersoner?

Har ikke mulighet til å anskaffe via nettet.