Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 4314
Herregud da. Det finnes 1,3 millioner REGISTRERTE skytevåpen i Norge. Det kan da ikke være så vanskelig å finne en som har ett av de.
https://www.aftenposten.no/norge/i/r...ver-vaapenhold
Sist endret av FriFugl; 1 uke siden kl. 19:55.
Nope. Har fått forespørsel en gang, og jeg takket høflig nei.
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Er det naturlig som våpeneier å trå til om en raring som er drittlei hunden sin vil ha billig avliving?
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Er det naturlig som våpeneier å trå til om en raring som er drittlei hunden sin vil ha billig avliving?
Vis hele sitatet...
Godt mulig det er vanlig på bygda.
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Ring veterinærvakten(som har åpent 24/7) i din kommune om det er så akutt som du skal ha det til i stede for å kalle folk psykopater og skylde på at det er pinse på tross at tråden ble opprettet før det var pinse.
Vis hele sitatet...
Du kalte meg en torturist som burde vert gasset ihjel. Dessuten er det ikke så akutt at det trengs å gjøres med det samme.
Sitat av Ingebrigt Vis innlegg
Du kalte meg en torturist som burde vert gasset ihjel. Dessuten er det ikke så akutt at det trengs å gjøres med det samme.
Vis hele sitatet...
Har du bestemt deg for å ta den med til veterinær eller ser du enda etter rimeligere løsninger?
Trådstarter
Sitat av Opponent Vis innlegg
Har du bestemt deg for å ta den med til veterinær eller ser du enda etter rimeligere løsninger?
Vis hele sitatet...
Er det ikke legitimt å se etter rimelige løsninger dersom det ikke påfører dyret smerte? Hos en veterinær koster det kr. 4000.-
I så fall skjønner jeg ikke hvorfor du maste med at det var pinse og vetrinær kontorene var stengt, unnskyldning på unnskyldning. Etter hva jeg kan se ligger avliving på 1500 - 3000 kr de fleste steder, kan du dokumentere prisen du beskriver? Hvilket vetrinær kontoret er det snakk om? Er det umulig å bruke andre vetrinær kontor?

Det står jo veldig tydelig i forskrift om avliving av hund og katt §2 at du IKKE bare kan kvele eller gasse din egen hund til døde på den måten du beskriver her og det er det veldig gode grunner til.
Sitat av Ingebrigt Vis innlegg
Er det ikke legitimt å se etter rimelige løsninger dersom det ikke påfører dyret smerte? Hos en veterinær koster det kr. 4000.-
Vis hele sitatet...
Siden du har omtalt hunden som gammel så antar jeg den har vært ved din side i mange år. Er virkelig 4000 så mye penger for deg? Jeg får nesten inntrykk av du vil drepe den selv, noe som isåfall er ganske fucked up... Hvis du likevel absolutt må ta livet av den selv, legg fra deg helt mongo ideer som å sette en engangsgrill i et rom for å kanskje klare å drepe den hvis du sperrer den inne i noen dager. Velg noe du er 100% sikker på vil ta den av dage raskt, finnes flust av stoffer som gjør dette, jeg hadde selv valgt carfentanil eller fentanyl hvis jeg ble tvunget til å drepe bikkja mi
Kanskje nevnt før, men du har jo også et potensielt problem å kvitte deg med kadaveret når du har avlivet hunden selv.
Trådstarter
Sitat av Candiru Vis innlegg
Siden du har omtalt hunden som gammel så antar jeg den har vært ved din side i mange år. Er virkelig 4000 så mye penger for deg? Jeg får nesten inntrykk av du vil drepe den selv, noe som isåfall er ganske fucked up... Hvis du likevel absolutt må ta livet av den selv, legg fra deg helt mongo ideer som å sette en engangsgrill i et rom for å kanskje klare å drepe den hvis du sperrer den inne i noen dager. Velg noe du er 100% sikker på vil ta den av dage raskt, finnes flust av stoffer som gjør dette, jeg hadde selv valgt carfentanil eller fentanyl hvis jeg ble tvunget til å drepe bikkja mi
Vis hele sitatet...
3000.- for å sette 2 sprøyter på en hund er grådighet over alle grenser. I tillegg skal de ha en tusenlapp for felles kremering. Det er det beste tilbudet i byen jeg bor i.

Da jeg avlivet en hund for 25 år siden kostet det godt under tusenlappen og i følge normal indeksregulering skulle den fornuftige prisen i dag da vert mellom 1500 og 2000. Dvs under halvparten.

Og slutt å mase mer om den engangsgrillen. Det var et spørsmål jeg stillte og ikke noe som jeg hadde tenkt å gjøre dersom det ikke var et fornuftig valg.
Sist endret av Ingebrigt; 1 uke siden kl. 14:00.
Sitat av Ingebrigt Vis innlegg
3000.- for å sette 2 sprøyter på en hund er grådighet over alle grenser. I tillegg skal de ha en tusenlapp for felles kremering. Det er det beste tilbudet i byen jeg bor i.

Da jeg avlivet en hund for 25 år siden kostet det godt under tusenlappen og i følge normal indeksregulering skulle den fornuftige prisen i dag da vert mellom 1500 og 2000. Dvs under halvparten.

Og slutt å mase mer om den engangsgrillen. Det var et spørsmål jeg stillte og ikke noe som jeg hadde tenkt å gjøre dersom det ikke var et fornuftig valg.
Vis hele sitatet...
Du har sikkert ikke forsikring på hunden din? De dekker en grei del av det. Kremeringen kan du jo droppe. Ta den med deg i skogen å grav den ned.
En del folk her som godt kan jekke seg ned noen hakk, ja. Trådstarter spurte om humane måter å avlive på, og man kan godt informere om at forslaget deres er dårlig uten å komme med ubegrunnede anklager. Man kan være en god dyreeier selv om man har en dårlig idé. Hele poenget med å spørre om råd var jo et ønske om å gjøre det på best mulig måte, og da det er ikke noe i veien for å undersøke hva alternativene er. Det er også som nevnt ett lovlig alternativ.

Med det sagt, den beste måten for å sikre seg en lovlig og verdig slutt, samt unngå potensielle traumer, er fortsatt hos dyrlegen, selv om det er dyrt. Enig i at det er stive priser, men jeg tror du vil være glad for at du valgte å gjøre det der allikevel. Jeg tror ikke det er noe allright minne å ha fått hunden sin skutt, men folk takler jo sånt forskjellig.
Sist endret av mentalmelt; 1 uke siden kl. 15:43.
2pac alive in serbia
frilansloser's Avatar
Sitat av Ingebrigt Vis innlegg
3000.- for å sette 2 sprøyter på en hund er grådighet over alle grenser. I tillegg skal de ha en tusenlapp for felles kremering. Det er det beste tilbudet i byen jeg bor i.

Da jeg avlivet en hund for 25 år siden kostet det godt under tusenlappen og i følge normal indeksregulering skulle den fornuftige prisen i dag da vert mellom 1500 og 2000. Dvs under halvparten.

Og slutt å mase mer om den engangsgrillen. Det var et spørsmål jeg stillte og ikke noe som jeg hadde tenkt å gjøre dersom det ikke var et fornuftig valg.
Vis hele sitatet...
Tror de tusenlappene er verdt det, da slipper du å trege på valget, samt unngår du faren for å forårsake en smerteful død for dyret. Som nevnt tidligere, hvorfor lager du ikke en spleis? Halve Norge gir en hundrelapp for slike formål. Tipper flere enn meg her på forumet hadde gitt litt også!

Hvis dyret ditt lider, bør du i det minste få fingen ut og *prøve* deg på en innsamling ihvertfall.