View Single Post
Sitat av Emptyy
Jeg tror pris påvirker forbruket først og fremst til faste snusbrukere, og ikke til rekruttering av nye 15åringer.
De fleste 15åringer har flust med lommepenger og hindringen deres er vell heller tilgjengelighet, som du også nevner. En 10kroning stanser ikke en ungdomskoleelev å få tak i sin første snusdåse og vise til alle vennene sine.
Det den gjør er å ta et par hundre kroner i måneden fra en allerede pengelens student.

Det som irriterer meg er ikke at avgiften på snus er dobbelt så stor som snusen i seg selv koster, for det er jeg vant til. Det som irriterer er de setter den opp fra skyhøy til "skyhøyere".
Vis hele sitatet...
Jeg snuser, og er er rekrutert. Det at prisen går opp med 10kr hinder meg ikke i å snuse, men vil nok tenke meg om en ekstra gang før jeg bommer bort.

Tror heller på at forbruket til de som snuser vil gå litt ned, men tror ikke færre blir rekrutert. Jeg er villig til å betale en tier ekstra, og tror de fleste er det, men folk vil nok tenke seg litt mer om.

Men noen som vet hvordan prisen blir i andre lang? Blir de enda større prisforskjell fra Norge til f.eks Sverige så vil vell bare smuglingen bli enda større