View Single Post
Sitat av Blackspot
Jo flere detaljer historien har jo mer realistisk høres det ut. For eksempel kan du legge til dager, klokkeslett, hva personer hadde på seg "ja forresten han ene duden hadde den dritstygge rosa genseren, men tilbake til saken" Skjønner du hva jeg mener? Dersom du legger til ting som "skjedde" altså detaljer så vil det høres realistisk ut.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke i alle tilfeller. Med for mange detaljer kan historien du forteller høres innøvd ut, med mindre du er en sånn person som alltid forteller unødvendige ting mitt i en samtale.

Hvis du lyver til en du kjenner er poenget med en god løgn å oppføre deg, og fortelle, slik du ellers ville gjort. Dette gjelder alt fra kroppsrpåk til hvorvidt du legger ut i det vide og det brede med unødvendige detaljer, forklaring av dine følelser osv.
Det er da lettere å lyve til en du ikke kjenner (med mindre personen er flink til å se om folk lyver). Da kan du oppføre deg slik du ellers ikke ville gjort og det er vanskeligere å vite om du for eksempel alltid er anspent, eller om det er fordi du lyver.
Masse gode tips i denne tråden, men det er individuelt hva som funker for hver enkelt. Jeg vil tro at det å overbevise seg om at det man forteller er sant (eller bare vri på sannheten, men det går jo ikke hvis det er en huge løgn) funker bra for de fleste.