View Single Post
Jo flere detaljer historien har jo mer realistisk høres det ut. For eksempel kan du legge til dager, klokkeslett, hva personer hadde på seg "ja forresten han ene duden hadde den dritstygge rosa genseren, men tilbake til saken" Skjønner du hva jeg mener? Dersom du legger til ting som "skjedde" altså detaljer så vil det høres realistisk ut.

Du bør også tenke ut på forhånd hva personen(e) du lyver til kommer til å spørre om underveis eller etterpå. Og ikke bruk lange pauser.. uansett hva som skjer så pauser du ikke. Dersom det kommer et spørsmål du ikke forventet så kan du svare med "nei hva var det han så nå igjen" eller "jeg er ikke helt sikker, men jeg syns å huske at..." Dette er kun for å få tenketid, men bør helst unngåes da personen du lyver til kan komme i tvil.

En annen ting er at du bør tenke over konsekvensene av lyvingen din. Det kan skje noe du ikke ønsker. Det er heller ikke lurt å lyve unødvendig.

En jeg vet om skulle ta en "increased social status". En dame på jobben hans spurte hvilken utdanning han hadde tatt og han svarte høyskole en eller annen plass. Så spør hun hvor mange studiepoeng han fikk. Siden han aldri har gått mer en vidergående og ikke har peiling på hvordan ting foregår på en høyskole ble han tvunget til å gjette og svarte 500. Damen på jobben hans svarte "jaha.." og så gikk hun