View Single Post
Jeg er selv 17 år, og snuser fast. Er ikke alt for lenge til jeg blir 18. Jeg kommer da ikke ha noe problem med å selge alkohol videre til mine venner som er fra 1992, altså 17 år. Folk har vært snille og kjøpt til meg i alle år, så jeg får vell bidra litt selv. Jeg mener at de aller fleste er såpass voksne og klarer å drikke når de har passert 16 år. Snus/røyk er opptill seg selv og bruke, da det er din kropp. (Røyk kan påvirke andre, men det får være grenser). Alle over 16 vet at røyk/snus er helsefarlig, og tar sine valg utifra dette.

Bli småirritert på alle som absolutt skal forhindre at "mindreårige" skal drikke/røyke/snuse i det hele tatt. Enten så har dere ikke selv rørt noe av det før fylte 18, eller så har dere enorm selvtillit ved å tro at akkurat dere er de eneste som klarer å kontrollere seg. Fjortissfylla i grove trekk borte på de fleste når de kommer opp i 15-16 årsalderen. Spør du meg så er det som oftest de som er heeelt syke i fylla etter 6 øl når de er 17, nettopp de som ikke starta før.
Alkohol tar noen år og bli vandt til, bygge opp erfaring og toleranse samt evnen til å vite sin egen grense.

Det er ikke alle i Norge som har forstått "less is more", men det gjelder ikke i nærheten av bare alkohol.

Så ja, jeg kjøper til mindreårige så lenge de ikke er alt for unge eller jeg vet de ikke kan kontrollere seg.