View Single Post
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Da er jo spørsmålet mitt: Hvorfor i det hele tatt bry seg om hva religiøse tror om deg?
Igjen må jeg få si at du prøver å fremstå som en ateist, men du har tendenser mot.. en sterk agnostisk mening. Du er ikke sikker, men du mener de troende har et valid poeng.

Den siste setningen din tok jeg ikke helt: Du mener evigheten er en metafor for agnostisimen?
Vis hele sitatet...
Jeg angrer litt på at jeg laget denne tråden igrunn, det jeg skriver opprinnelig har vel forsåvidt vært skrevet før her. Og jeg innser at det noen sa om at det sikkert hadde passet bedre som et blogginnlegg stemmer bra. Som jeg sa så huska jeg bare vagt og ha opprettet tråden dagen derpå, så formen var langt ifra stabil.

Jeg skal gjerne stå for de meningene jeg ytrer her, men her har jeg nok gjort en rævva jobb med formuleringer og innhold, så jeg er ikke så interessert i og forsvare dem til døde.

Og bruke ordet evigheten var nok bare dårlig formulert, det lå ingen dyp mening bak det. Men for og oppklare så tror jeg ikke på noen gud eller noe sånt. Jeg ville nok heller frem til at religionen har mange gode leveregler, men at man kan være akkurat like gode mennesker selv om man ikke kaller seg religiøs. Men igjen, hva jeg ville frem til sånn helt egentlig vet jeg sannelig ikke. Bare rantet i vei i fylla..

Så jeg får heller ta dette på min kappe som en dårlig tråd rett og slett. Skulle vært alkolås på freak.no!

@Paranoy, jeg håper du tilgir meg for og ikke gå innlegget ditt etter sømmene da jeg som nevnt over sikkert ikke har kommet med så mye klokt i utgangspunktet.

Edit: jeg ber forøvrig om unnskyldning for min voldtekt av norsk grammatikk.

Ha en ellers fin påske freaks
Sist endret av murloc; 2. april 2010 kl. 15:42.