View Single Post
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Det er et par ting som sannsynlig vis er forutbestemt.
Det at vi allesammen kommer til å dø en dag, det at denne planeten kommer til å dø, det at nytt liv vil bli skapt og nye planeter. "The big picture" er altså allerede bestemt, men personlig mener jeg at vi selve bestemmer over de "små" tingene som bla. anna hverdagen vår.

Vi er allesammen vesner (dyr, menneske. Alt liv.) på en planet med fysiske lover som vi lever med hver dag. Om vi var tankløse dyr (som jeg egentlig ofte tenker om oss selve) ville det muligens vært logisk å trekke den konklusjonen at alt vi gjør er forutbestemt. Hvorfor? Jo, fordi at vi hadde fulgt våre naturlige instink. Jeg personlig mener at dette ikke er tilfellet da det virker mindre logiskt at det skulle være "naturlig" for oss å bygge store jævla hus med elektrisitet og andre dingsebomser også bo i de. Hvorfor gjør vi så dette? Jo, nettop fordi at vi ikke lenger følger reglene, men har heller bestemt oss for å skjemme oss bort på luksusen vi får ved å utnytte de lovene.

Du sier at alt vi gjør er et resultat av fortiden, hva andre mennesker (eller whatever) gjor for lenge siden.
Jeg sier meg også delvis enig i dette. Vi har elektrisitet pga av at folk oppdagde hvordan vi bruker den, men har vi elektrisitet fordi at den samme mannen eller andre mennesker i den tiden i hans nære kretser gjor helt uvesentlige ting som å f.ex ta kona si i rompa?
Mitt poeng her er at selv om vår fortiden har mye å si for hvordan vi lever og hva som er del av vår kultur så er det på ingen måte noe som peker til at det var min skjebne å stirre på Ane Martes trange røde bukse mens jeg satt her i datarommet på skolen og skrev dette.


Kunne sikkert skrevet mer om dette akkurat nå, men pga visse andre lover ser jeg med nødt til å avslutte da det nå, i dette øyeblikket, er matfriminutt.