View Single Post
Ser ut som du har prøvd stoffer med langt større avhengighetspotensiale enn hva jeg karakteriserer psykedelika. Allikevel begår du en feil hvis du forsøker å sammenligne disse stoffene. Psykedelika er noe helt eget, det må oppleves som en egen sti. Mens de oppnevnte preperater er stoff til hverdagslig bruk, benyttes psykedelika i mine øyne ved spesielle anledninger. Opplevelsen blir mer intenst når du har muligheten til å utforske underbevissheten din med egne øyne, oppleve din egen rusform. De nevnte preperater er greie rusmidler, men ikke slik jeg ser på ordet bevisshets-utvidende. Den rusen du opplever på psykedelika, er det kun du som opplever og ingen andre. Du kan fortelle eller beskrive trippen så mye som du bare orker, kun du er i stand til å fange de viktige detaljene i opplevelsen din. Og det gjør stoffet helt unikt, i motsetning til de du ramset opp og vil sammenligne med. Men jeg tror ikke avhengighetsfaren er der på psykedelika, skjønt en kan jo aldri vite. Jeg selv opplevde det som vanskelig å bli avhengig på - sagt rett ut fra hjertet.