View Single Post
Opprinnelig postet av q_Werty
Jeg tror så absolutt på Determinismen. Det er meget logisk.
En ting som jeg kom til å tenke på thou, var dette:

Si at i framtiden lager noen en datamaskin som tar et 'bilde' av alt som skjer i universet. Den regner seg fram til hva som skjer med deg over et helt år, og du ser på noen klipp fra hva som skjer. På filmen velger du å kjøpe et flakslodd, men du ser på filmen at du ikke vinner.
Når dagen kommer og du skal til å kjøpe det flaksloddet tenker du tilbake, og siden du ikke vinner gir du f i å kjøpe det flaksloddet.

Men OI! hva skjedde der? Nå skjedde det noe helt annet en det datamaskinen hadde regnet seg fram til. Og hvorfor? Fordi du så videoen på datamaskinen. Men datamaskinen bør ha regnet med seg selv også, ikkesant? Og da kjøpte du ikke det flaksloddet fordi du så at du ikke vant. Men OI! nå så du ikke at du ikke vant allikevel og da kjøper du loddet uansett.

Kan noen forklare dette 'paradokset'?



"Antigravitasjons prinsippet bygger på negativ masse, ut i fra det vi vet i dag finnes det 'ingen' form for negativ masse i universet. De dipolare antigravitasjons teoriene går ut på å skape en midlertidig negativ masse paralelt med den positive massen når den gitte massen beveger seg angulært langsetter et usymmertrisk roterende objekt."

Skal ikke si dette helt sikkert uten noen søk på google, men jeg mener å huske at jeg har lest om noen forskere som har klart å lage antimaterie eller negativ masse som du kaller det. Jeg går bare 1. klasse på videregående så om jeg blander noen uttrykk eller noe sånn så får du bare unnskylde.
Vis hele sitatet...
Antimateri har de klart å lage ja. Negativ energi er noe annet. Det er ikke påvist at finnes.

Svaret på det med datamaskinen er rett og slett at det er umulig å lage en sånn. Den kan ikke ta et "bilde" av seg selv også. Skal det bildet da inneholde bildet som tas av maskinen? Men hvis det bildet skal inneholde bildet igjen så blir det en uendelig rekke med bilder. Datamaskinen må derfor har uendelig lagringskapasitet. Altså er det umulig.