View Single Post
Jeg har i det siste brukt mye tid på å lese om Ibogain, og dets medisinske effekter. Jeg finner dette stoffet ufattelig interessant, og at stoffet er ulovlig i de fleste land er så ironisk at jeg nesten blir til jern. Jeg bumper denne tråden i håp om å spre kunnskap om stoffet til mennesker som er avhengige av diverse narkotika.

Ibogain er altså et psykedelika. Den psykedeliske effekten varierer mye per person og dose. Noen forteller at de ikke hadde mer enn noen visjoner underveis, og noen forteller at de ble du satt opp mot sin avhengighet og grunnene til dette. Husker dere "En julefortelling" eller på engelsk "A christmas calol", der gjerrigknarken ble vist sine tidligere dårlige handlinger? Slik jeg har skjønt kan en kraftig iboga-tur sammenlignes med dette.

I tillegg til denne psykiske greia, så resettes nevrotransmitterne slik at du ikke lenger er avhengig av stoffer, og dette varer opp til flere år.

Stoffet er ulovlig i de aller fleste land fordi det gir deg midlertidig delerium. Dette er et resultat av USA's nulltoleranse for narkotika. De verdsetter sitt politiske spill mer enn menneskeliv. Jeg minner om at stoffet (ennå) ikke er (direkte) ulovlig i Norge, og at det er lett å bestille fra nettet (google.com).

Filmene mentalmelt linka til er fjerna, så jeg poster noen (andre?):

Iboga therapy 1
Iboga therapy 2
Iboga therapy 3
Iboga therapy 4
Iboga therapy 5

Disse filmene følger en gruppe mennesker under og etter behandling. Utrolig spennende.
Sist endret av dexter; 8. november 2007 kl. 14:00.