View Single Post
Interessant å lese postene deres. Må si meg enig i med mye av det som har blitt skrevet. Selv har jeg lært å ta livet litt mer med ro etter av jeg trippet. Jeg har endelig virkelig forstått hvor ufattelig kort livet er, og at det ikke er noen som helst grunn til å henge seg opp i de "små problemer" man støter på underveis. For når alt kommer til alt har det ingenting å si.

Som Semjuel skrev, så har menneskene en veldig kort levetid, det virker bare så langt fordid vi ikke kan sammenlikne det med noe. Jeg selv tenkt dette utallige ganger når jeg er høy, og jeg synes det er veldig fasinerende. Jeg pleier å se for meg en tidslinje fra jordas opprinnelse for ca 6 mrd pr siden og kanskje 1-2 mrd år fremover fra nå, og tenke over at livet mitt bare er en mikroskopisk prikk på den linjen. Og det får meg som regel til å forstå hvor viktig det er å ha det gøy så lenge man lever, og ikke la noe være uprøvd dersom man er nysjerrig.

Jeg føler også at jeg har fått det lettere med å akseptere alle typer mennesker etter at jeg trippet.