View Single Post
Det er muligens den beste redegjørelsen jeg har sett i forhold til skrevne ord, Veldig bra Dodecha! Jeg mener at mennesket har distansert seg såpass fra naturen og vår rolle i økosystemet at psykedelika er mer relevant nå en før. Vi har bygget opp "falske idealer" som f eks materialisme, ekstrem forfengelighet, frykt for andre medlemmer av vår egen rase og godt gammeldags hat. Mennesket nådde en destruktiv fase når atomvåpen ble skapt og et globalt våpenkappløp startet.
Når man ser på samfunn som gjennom historien har benyttet seg av psykedelika, er det små og tradisjonstro samfunn som f eks amerikanske urinnvånere og afrikanske stammesamfunn som dukker opp. Mennesker som har eksistert i pakt med hverandre og naturen. Psykedelika var ofte et konfirmasjonsrituale hos dem, en overgang inn til voksenlivet. Bwiti-stammen i afrika og deres ibogain er et fint eksempel.
Når jeg bruker psykedelika føler jeg at jeg kommer i pakt med naturen og klarer å se gjennom falske konsepter som grådighet, bredere bevissthet rett og slett. Første gang jeg inntok LSD føltes det som om jeg mistet mange gamle tvangstanker som rasefordommer og ble fylt med en aksept for den jeg og andre er. Albert Hoffman stod på sitt, Psykedelika er en form for sjelelig medisin som kan motvirke distanseringen fra det menneskelige og det er jeg veldig enig i. Tørsten etter ekspansjon, rikdom og troen om at man er guds utvalgte folk, mens hedningnaboen skal brenne har kun etterlatt oss med en sabotert klode og et drøss med blodige konflikter