View Single Post
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Det er uansett slik at en president ikke kan gå til krig helt uten videre og da spesielt ikke på egenhånd. I de fleste styresett sikrer man seg så godt som mulig mot stormannskagalskap, selv i harde dikaturer.

Sunn fornuft tilsier at det i mange tilfeller er best å besinne seg litt før man handler, slik at man får oversikt over situasjon og kan bedømme uten at følelser tar overhånd.

Jeg ville heller vært litt bekymret for Nord-Korea, som viser tendenser til stormannsgalskap, uten at vi med sikkerhet kan si at det er noe sikkerhetsnett som skal fange opp dårlige avgjørelser før det er for sent.

Personlig kan jeg også nevne at jeg er svært imot USA's rakettskjold, da det fører til ustabilitet i forhold til MAD. Ikke nok med det så er det vi i Europa som får all dritten over oss hvis det skulle vise seg å bli en relativt varm krig.

Det var FN som plasserte dem der. Russland er medlem av FN. Du må ikke forveksle NATO og FN, de er nemlig to vidt forskjellige ting. NATO er en angrips og beskyttelsesallianse, mens FN er en fredsbevarende allianse mellom de fleste stormakter i verden.