View Single Post
Sitat av sixfeetunder
helt enig. holk ser på russland som en fiende fortsatt. eksempel: russlend går inne til krik mot georgia og det er en katastrofe. folk fordømmer det og mener russland er onde. se på John Mc Cain. hn legger all skyld på russlan og sier at georgierne er helt uskyldige. de har ingen ting med grigen å gjøre. av en eller annen grunn er det mye mere akseptabelt at USA invanderer Irak, er fiendlig mot masse land som cuba, iran, russland osv, enn at russland går inn i georgia fordi georgerne invanderer sør-ossetia. det er det samme med Israel. hvis Israel skyter en missil inn i Gaza er "oi", men hvis en missil fra gaza treffer Israel er det hyl og skrik og katastrofe. elv om det er langt fra byer.

det er seff protester mot usa's tilstedeværelse i Irak, men tenk på hva som hadde skjedd om russland eller kinia hadde gjort det samme mot et annet land?
da hadde USA vært der med sanksjoner og b landet seg onn til de grader. selv om de ikke har noe med krigen å gjøre. Amrekanerne ser fortsatt på seg selv som verdens frelsere mot alt ont.

alt er liksom ikke like ille hvis USA gjør noe grusomt fordi det er "war on terror" eller "utslettelse av ondt" eller " å befri sivilbefolkningen".

USA har også en tendens til å blande seg i andres kriger. de har allerede sendt inn fly til georgia.

USA og Europa burdte holde seg unna andres kriger.
Vis hele sitatet...
Så enig så enig..

Men nå skal jeg ikke påstå att Russland er de "snille" og USA de "onde" heller. I mine øyne er begge like "onde/snille". Jeg tror rett og slett grunnen til at vi ser på usa som "snill" og russland som "ond", er at vi er opplærte til det! Dem som bor i Russland og deres allierte land, har nok sikkert ett motsatt syn på saken, at det er de som er "gode" og vi i vesten som er "onde".
Hm, det dukker opp en kobling til denne tråden, om propaganda, i hodet mitt nå http://www.freakforum.nu/forum/showt...ght=propaganda