View Single Post
Kjenner mange som startet tidlig, noen av dem sluttet, noen av dem gjør det en sjelden gang, og noen gjør det opptil fler ganger i uka.

Mitt tips, til de som føler på og prøve psykadelika for første gang er:

For det første, still deg selv ett serriøst spørsmål: Er psyken min sterk nok? Er det noen psykiske problemer som har kommet opp i det siste (Små problemer i hverdagen, blir fort gigantiske problemer, om tankene dras den veien på en tripp). Om du da etter og ha svart deg selv på disse spørsmålene, føler deg klar.. ja, da er du klar! (Aldri kast i deg noe, om du er usikker på om dette er noe du VIRKELIG vil).

Les, les og les, les masse om det spesifikke stoffet du veit du har mulighet for og få tak i, da også finn ut hva du skal teste, før du gjør det. Uansett hvor keen du er, aldri dytt i deg noe du ikke veit mye om fra før av! Les om badtrips, goodtrips, spesielle trips, her vil jeg anbefale Freak sitt eget tripprapport forum, og erowid.org om du har engelsk kunnskaper. Grunnen til at jeg ber deg lese _MASSE_ er rett og slett så du har en idê om hva som kommer til og skje etter du får stoffet i deg.

Videre vil jeg anbefale, ihvertfall for en firsttrip, og trippe hjemme, eller hos en kompis der du er helt kjent med omgivelsene.

Tripp med folk du stoler 110% på, det er MYE som kan skje på en tripp, både positivt og negativt, og da er det viktig og ha folk rundt som bryr seg, og kjenner deg godt.

Jeg vil også selvfølgelig anbefale og ha en trippsitter, om ikke dette er mulig, tripp med en som har testet ut stoffet før (helst fler ganger, så han/hun veit hva som kan skje om ting går feil vei, og har styring over sin egen tripp, så han/hun kan hjelpe deg om noe skulle skje). OM du ikke får tak i verken trippsitter, eller en som har trippet på det spesifikke stoffet før, DROPP det! Vent til en dag der du har tilgang til enten sitter, eller en kompis med erfaring.