View Single Post
Etter min erfaring er Spice/Spice Gold rimelig underlegent cannabis.

Kjøpte fra everyonedoesit for ca en måned siden. Kom i posten etter fem dager. Det lukter som en blanding av mose og godteri. Røyka det i joints. Smaken er ok, men blir litt ram når du kommer ned mot filteret.

Først ble jeg veldig imponert, over at blandingen faktisk fungerte. Gav en tung, bedøvet følelse. Men resulterte i at jeg ble langt mer apatisk enn det jeg blir ved cannabisrus. Jeg merket meg spesielt noen ting som jeg føler er verdt å dele:

Den karakteristiske "gløden" som cannabis legger over visuelle og audielle uttrykk var ikke til stede. Det var en form for foredling av uttrykkene, men på langt nær det samme. Ved tett røyking forsvant jeg riktignok inn i hva jeg best kan beskrive som en tåkeverden, men den gode følelsen av, tja, "tredimensjonalitet" som cannabis gir, var ikke til stede. Spice tok meg til en langt mørkere plass enn det cannabis vanligvis gjør.

Korttidsminnet ble helt fucka.

De assosiativt drevne tankerekkene som cannabis fremprovoserer var ikke til stede. I den grad jeg kan si at jeg hadde "wandering thoughts" var det mer en følelse av at jeg stadig kom til å tenke på noe nytt fordi jeg faen ikke kunne huske hva det var jeg egentlig holdt på å fundere over. Det var ikke så mye å hoppe i taket over.

Spice ga en kraftigere tretthetsfølelse enn cannabis.

Det gir noe av den samme følelsen av at tiden går sakte som cannabis.

Etter flere dagers bruk på rad merket jeg faktisk tydelig at jeg hadde økt hvilepuls, og at lungene ikke var enige i at Spice var en bra ting. Dette syntes jeg var bemerkelsesverdig. Dagen derpå etter å ha fått på 2-3 reale joints var også ganske tung. Er godt vant med å være bakstein, men dette var noe annet. Det var uhåndgripelig og litt skremmende.

Effekten varer lengre enn ved røyking av cannabis. De første minuttene minner kraftig om cannabisrus, men dette endrer seg ganske raskt, og lenge etter at jeg følte noen glede ved rusen gikk jeg rundt og var distre, trøtt og tiltaksløs. Merkbart mer enn etter en god joint slipper taket.

Det jeg prøver å si er: Hvis du røyker cannabis for å slappe av, for å høre på musikk, se film, knulle, eller hva enn du føler er verdt en ekstra dimensjon, så er ikke Spice et reelt alternativ, etter min mening. Gir alt for lite til hodet, og for mye til kroppen.

Jeg tror ikke jeg kommer til å bestille noe mer Spice. Kan sikkert funke fint om du virkelig er i beit og har problemer med å sove. Og du BLIR stein. Men det er en ganske annerledes rus. Minner mer om å spise hasj enn å røyke, men mangler som jeg prøver å si det som gjør cannabisrusen god.
Sist endret av Lurker; 31. oktober 2007 kl. 01:29.