View Single Post
Første frost natt har vært her nede i grimstad.
Utdrag fra avisa:

FØRSTE FROST. Natt til tirsdag ble en forsmak på høsten. I de indre bygder ble det så kaldt at sesongens første rim la seg på bakken. Det er rundt 10 dager tidligere enn man kunne vente.
Gresset på dette nyslåtte jordet lå klart til balling da frosten overasket, men rimet smeltet fort av i sommersolen om formidagen.

Var å kikket etter flein på jorde mitt med en kamerat på søndag. Var ikke tegn til sopp der. Kuene hadde vært å er der i år også, men ikke tegn til en lookalikes engang.
Tenkte at jeg var litt tidlig ute. Er jo ikke kommet tegn til sopp en gang her nede, eneste jeg har sett til nå er en sopp i veikanten, men det er 1 måned siden. Broren min fant nettopp en flue sopp for 1-2 uker siden. Men ser ingen sopp her nede. Var flust med sopp i trondheim, hvor enn jeg gikk var det sopp.

Betyr det at jeg kanskje burde ta meg en tur til søndag for å se etter flein på jorde siden første frostnatt har vært? Tenkte å vente ett par uker til å dra ut på en ny ordentlig sopp jakt. For er jo ikke kommet sopp ennå ser det ut som. Men jeg er blind å da men jeg hadde sett flein om det var. Hører at soppen popper opp av jorda når frostnatta har vært, mejn er ikke mye av det med frostnatta myte også da?
Sist endret av (-(-_(-_-)_-)-); 30. august 2007 kl. 20:19.