View Single Post
Sitat av Afasar Vis innlegg
Fleinsopp er en gruppe sopper som kalles Psilocybe. Innenfor denne gruppen finnes blant annet vår kjente spiss fleinsopp, Psilocybe Semilanceata, men også Psilocybe Cubensis osv. er fleinsopper. Psilocybin og lignende alkaloider finnes imidlertid også i andre grupper, som flekkskivesoppene, Panaeolus (en egen undergruppe av disse soppene ble skapt av amerikaneren Abbé Giacomo Bresadola og omhandler de soppene av gruppen som blir blå, altså de psykedeliske (psilocin oksiderer til et blåaktig stoff)). Andre grupper er Conocybe, Inocybe, Agrocybe og Pluteus for å nevne noen. Den med høyest konsentrasjon av alkaloider er Panaeolus (eller Copelandia om du vil) cyanescens. Men det finnes også fleinsopper som har høyere konsentrasjon enn spiss fleinsopp, som Psilocybe azurenscens.
Vis hele sitatet...
Takker for et mer utdypende svar (fatter ikke at du gidder ta deg tid til å skrive alt slikt, men jeg verdsetter at noen gjør) Afasar Det er dog intet nytt under solen.

Jeg er redd det hele er en liten missforståelse. Den skyldige er helt og holdent meg. Det jeg mente var at i Norge, var Spiss Fleinsopp den mest potente (Wavy Cap etter dette). Jeg ser nå at jeg har glemt å skrive "i Norge"

Takk for at du gjorde meg oppmerksom

Din antagelse om virkningsforskjeller som for eksempel angående lysskjær hos noen av soppene stemmer ikke,
Vis hele sitatet...
Dette gjaldt forøvrig bare Psilocybe Cubensis. Antagelsene er kommet etter å ha hørt andre fortelle og skrive om sine opplevelser. Og dette er ett fenomen som virker til å gå igjen. Har ingen personlig erfaring så setter ingen absolutt på det.

Jeg nevnte dette fordi; det er noen av forskjellene jeg har lest og hørt om, som andre nevner som faktisk har prøvd stoffet.

Dersom du mener at de juger så får du ta det opp med dem

og har ikke noe med psilocybin-innholdet å gjøre ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Hvis det ble oppfattet slik, så beklager jeg. Jeg kunne kanskje ha formulert meg bedre.

Det var bare for å utpeke en forskjell på at det ikke finnes 1 sopp som heter "Magic Mushroom" som gir den samme effekten.
Sist endret av Vandringsmann; 12. januar 2011 kl. 23:19.