View Single Post
Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
Takk for gode svar, Vandringsmann
Vis hele sitatet...
Bare hyggelig. Jo mer korrekt informasjon du kan få, jo mer vellykket blir turen deres.

Så hvis noen spotter noen åpenbare feil så spytt ut!

Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
Tror første gang blir en liten dose (ikke for liten) innendørs, så får jeg teste ut videre hvis dette er noe for meg.
Vis hele sitatet...
Høres smart ut.

Ingenting er "for lite" på en førstegangstur. Er bedre å ha en tur med dårlige effekter, enn en tur som blåser deg herfra til nærmeste mentalsykehus.

Selv tok jeg 6,5g Tørket Flein første gangen. Jeg hadde litt for lite informasjon ang. hva dosering og effekter gjaldt. Det gikk heldigvis bra. Men ting kunne så altfor fort blitt til noe katastrofalt. Min medtripper trodde den gangen at jeg hadde tippet..

Så jeg sier ikke at det vil bli verre jo større dose dere prøver første gangen, men nå har dere muligheten til å gå forsiktig fram og få god kjennskap til den psykadeliske verden før dere kaster dere ut i dets store enorme potensiale

Igjen, jeg vil tro at 0,5-1,0g Tørket Fleinsopp per. pers. er optimalt for to førstegangstrippere som dere. Dersom noen mener noe annet så vær vennlig og brøl ut!

Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
En ting til, hvor mye kontroll har du over deg selv om du er ... la oss si, middels rusa?
Vis hele sitatet...
Ett veldig vanskelig spørsmål.

Mye avhenger av hvordan dere tolererer at verdensbildet på få minutter blir snudd på hodet.

Men på middels rusa, har iallefall jeg ikke noe problem med å holde kontroll. Ei heller de jeg har trippet med. Det kan skyldes seriøsiteten og respekten som jeg har fått for disse stoffene. Det har jo også blitt en del turer etterhvert.

Men jeg vil tro at dere hadde klart å holde sånn noenlunde god kontroll slev om dere skulle bli opp mot "middels rusa".

På mine 6,5g hadde jeg ikke kontroll.

Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
Er det sånn at du ikke gjenkjenner naborommet i huset ditt?
Vis hele sitatet...
Tja perioder med slike situasjoner (varighet på noen få minutter) kan vel alltids oppstå, men på 0,5-1,0g Tørket Fleinsopp, tviler jeg på at dere ikke gjenkjenner dassen iløpet av kvelden.

Dere legger kanskje merke til nye observasjoner, men du vet hvor du er.

Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
Og når folk sier de så for seg verdensrommet osv, dette er vel bare med øynene igjen?
Vis hele sitatet...
Igjen, kommer litt ann på dose.

store doser kan det nok forekomme under OEV.

Det er ikke noe dere trenger å bekymre dere over dersom dere følger anbefalt dose.

Sitat av httpwhat Vis innlegg
I hodet mitt var shrooms bare det samme som spiss fleinsopp, men det var tydeligvis ikke det vi kom til å få tak i - faktisk vet jeg ikke hva slags sopp det er!
Vis hele sitatet...
Har dere plukket disse? Hvis ja og de ikke er Fleinsopp ville jeg kastet de så langt vekk som mulig.

Så mine spørsmål er: Er det stor forskjell på rusen man får av forskjellige psilocybinsopper?
Vis hele sitatet...
Ja!

Flein er en den soppen som inneholder mest av virkestoffet psilocybin av alle soppene.

Derfor blir doseringen bl.a mindre. v/ inntak av Flein.

På f.eks Cubensis kan man ofte oppleve lysskjær (alt er i blått, alt er i rødt osv samtidig som det bytter etterhvert), noe som svært sjelden skjer på Flein.

Er det vanlig at disse er behandlet/tilsatt noe, slik at man ikke kun får soppens naturlige virkning?
Vis hele sitatet...
Niks. Kun tørket.

Andre ting jeg burde være oppmerksom på, mtp. at dette ikke er spiss fleinsopp?
Vis hele sitatet...
Har du kjøpt soppene? Selger burde jo vite hvilken type du har fått.
Dersom du har kjøpt soppen, kan det være Cubensis?

Jeg anbefaler at du prøver å finne ut hva slags sopp det er slik at du kan lese deg til riktig informasjon. Dersom du ikke får rede på det ville jeg ikke ha spist dem. Evt prøv å ta ett bilde og la folk her få analysere. Det vil ikke være lett, men kan være verdt ett forsøk
Sist endret av Vandringsmann; 11. januar 2011 kl. 19:24. Grunn: Skriveleifer