View Single Post
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Mulig jeg er alt for naiv. Men jeg bekymrer meg ikke for at staten skal snoke i mitt privat liv. Vi er fucka uansett. Og vist du er så bekymret for dette. Så burde du slette alle konto kaste mobilen på sjøen. Og flytte til ett land som ligger 50 år bak i tiden. Og det du skriver om at det er liten sjangs for terror, der må jeg og si meg ening. Men faren for at det skjer noe snart. Den blir bare større og større dessverre
Vis hele sitatet...
Jeg er heller ikke særlig redd for at staten skal snoke i mitt privatliv. Og er helt enig i det du sier med at jeg burde slette alle some-kontoer, for det er faktisk hinsides hva vi egentlig godtar..
Problemet er at om vi ikke setter ned foten for slike ting, er det èn vakker dag for sent å snu.
Dette burde være en prinsippsak, og vi må verne om vår frihet!

Samfunnet i dag går mot mer totalitært styre i diverse vestlige demokratier også.. Ikke at jeg tror noen gang at Norge blir et diktatur, men vi aner ikke hvem som styrer landet om 20 år.. Da er det veldig bra at staten ikke har fullmakt på å kunne overvåke uskyldige borgere uten motstand, fordi vi en gang i tiden byttet dette mot "litt trygghet".

Ja, verden er dritt for tiden. Men vi kan ikke gi opp, og bare "la det stå til" for det - mener jeg.
Så får du være så uenig du bare vil. Jeg synes bare argumentasjonen din er mer basert på frykt enn kunnskap om dette. Det er skummelt, selv om du kanskje føler at det er for din trygghet