View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Mentalbox Vis innlegg
Nei, det var aldri bevis for y2k, det var en gjeng med idioter som fant opp en myte for å tjene penger.
De hadde ingen grunner for å tro at noe skulle skje, det eneste problemet var data-bugget, at PCene kunne kræsje, fordi Windows ikke var konfiguert for tallet 2000, men folk gjorde det til noe stort, kanskje var det en del av idéen for å få oss til å slutte å tro på advarsler senere, mest sansynlig og (jeg vet, men med en gang jeg skriver det, er jeg bare enda mere naiv i deres øyne)
Vis hele sitatet...
Feil, gammel kode som fremdeles ble brukt i mange vare og transportsystemer oppererte med å lagre årstall med bare to siffer, når man da traff år 2000 ville maskinene da tro at man var i år 00 (97, 98, 99, 00) noe som ville føre til problemer.
Til sammenligning opererte unix kode med 32 bits integer som representerer antall sekunder siden 1 januar 1970. Og vil da møte veggen i år 2038, problemet har blitt løst i all stillhet med å oppgradere kode til en 64 bits integer vedi. Ja, y2k var temmelig hype, men forklaringen din holder ikke mål.

Hvorfor skulle du ha rett angående en verdensomspennende konspirasjon når du ikke klarer å forklare noe så simpelt som y2k problemet en gang?

Stain: polene beveger på seg hele tiden, men forskning har aldri påvist at polene plutselig vil reversere seg på en gitt dato, dette skjer over lang tid.
2012 er forøvrig da den mest brukte formen av maya kalenderen starter i en ny fase, dette ser ut til å ha mye med all hypen å gjøre.
At denne nye fasen har blitt tolket som verdens undergang m.m. er forbi meg.
Sist endret av Dodecha; 28. mars 2009 kl. 08:24.