View Single Post
Noen som har funnet et måte å se hvor mange stemmer hvert bilde har? Er litt interessert i å finne ut hvor mange ganger jeg må stemme på meg selv for å komme på topp 10...

Jeg har funnet ut hvordan jeg får godkjent stemmene, det eneste som mangler er en god og raskt metode å bytte IP på, som kan automatiseres. Med Tor tar dette litt tid, og det må gjøres manuelt. Har ikke funnet noen konfigurasjoner i Tor som gjør at IP endrer seg automatisk.

Jeg har forøvrig funnet ut at de nå også har med en "session" i URL'en som sendes når en trykker på "Stem på bildet", og at det blir generert en ny URL hver dag. Gårsdagens URL så for eksempel slik ut:

hxxp://1881.absoluteinteractive.no/cgi-bin/flashdata2.cgi?thisx=[COLOR=DeepSkyBlue]%2D228%2E25[/COLOR]&action=vote&votefor=XXXXX&[COLOR=Red]session=1465196[/COLOR]

Det merket med blått blir generert på ny hver dag såvidt jeg har sett og er en måte å sjekke at dette er en ekte stemme. Om noen f.eks bruker URL'en som ligger i førsteposten her så ser jo Absoluteinteractive dette ganske lett når de kryss-sjekker URL'en med datoen.

Det merket med rødt er en session id som du blir tildelt hver gang du går inn på siden. Slik tipper jeg de kan sjekke at du faktisk har vert inne på siden og stemt manuelt, siden du må gå inn på siden for å få tildelt en slik. Denne kan jo også brukes til å sjekke om du evt. har stemt flere ganger, i tillegg til IP-adressen.

Den tilfeldige koden er jo ikke så vanskelig å omgå, det er bare å sjekke med jevne mellomrom at du fortsatt bruker den rette. Session id'en er nok også mulig å komme seg rundt ved å sende en slags request til serveren deres og bli tildelt en slik før hver stemmegivning, men å scripte dette er langt over det jeg klarer.

Dette, og det at jeg må spoofe referer URL'en og det at jeg må bytte IP-adresse hver gang jeg stemmer har fått meg til å gi opp prosjektet med å prøve å vinne noen Mac. Men noen her inne har kanskje komt seg rundt alt det jeg har nevnt? Jeg tipper et par av bildene blant topp 10 er fra folk som jukser, da bildene er av såpass dårlig kvalitet.