View Single Post
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av boiler Vis innlegg
F.eks. på kino så oppserverer jeg at flertallet har ''pyntet'' seg, men ikke på den måten at man tar på seg bunand eller festdrakt.
Men man er mer bevisst på hvordan man ser ut enn f.eks man ser ut i butikken.
Hvorfor denne rare oppførelsen?
Tiden man er synlig er svært lav, man er som regel innom kiosken eller på do før enn går inn i et mørkt lokale der ingen ser på hverandre.
Hvorfor denne merkelige atferden på kino og ikke på butikken, der man er mye mer synlig.
Er det stass å gå på kino? Eller er det noen andre grunner til dette?
Vis hele sitatet...
Du er som regel på kino sammen med andre, og du vil ta deg ut. For eksempel med denne gutten/jenten som du liker eller noe. Og ja, i disse dager er det både dyrt og stas å gå på kino.
Sitat av boiler Vis innlegg
Et annet eksempel jeg har er hvorfor man klapper i et fly når man lander.
Du klapper ikke for taxisjåføreren etter han har kjørt deg hjem, ei bussjøfåreren.
Klapper de p.g.a en velykket landing?
Er det et uttrykk for glede for at man forsatt lever?
Vis hele sitatet...
De klapper for en vellykket landing og fordi at piloten nettopp tok deg hvor mange mil? Men bare så du er klar over det forekommer dette SJELDENT. Etter min erfaring har jeg ALDRI opplevd dette på innenriks. Men på charter turer har vi vel en 10/10 hva klapping angår.
Du har bare reist charter?

Sitat av Parkett Vis innlegg
Tror nok klappingen henger igjen fra gammelt av, når da var litt mer spesielt å fly. Tenk for 50 år siden var det ikke så mange som hadde flydd iforhold til idag. Da var det noe spesielt, og det var langt fra like lett å lande som med dagens maskiner.
Vis hele sitatet...
Uenig, det er de unge som klapper. Disse normene mener jeg er nye.
Sist endret av Sio; 1. september 2009 kl. 23:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.