View Single Post
Jeg har kjøpt både San Pedro frø og Peyote frø fra en dansk webshop uten problemer.. Om det var lovlig eller ikke har jeg ikke tatt meg bryet å finne ut av.

Men jeg kan si så mye som at det er egne regler for planter og dyr, samt frø. Selv om en organisme inneholder et ulovlig stoff, så er ikke nødvendigvis organismen ulovlig å være i besittelse av. Hunden din inneholder for eksempel DMT, og det er mange som har en San Pedro kaktus i vinduskarmen, kjøpt og betalt for i den lokale plante-sjappa.. Levende skapninger er ikke drugs med andre ord.. Men for all del, de kan være ulovlige for det, de må bare stå spesifikt oppført på en liste..

Men med en gang du tørker en plante, og den er å regne for et preparat, så er det andre regler som gjelder. Men plantepreparater er fortsatt ikke like utsatt for beslag som det ektraktert virkestoff er.. Tørket DMT-innholdig bark kan for eksempel bli solgt som røkelse, ihvertfal i våre naboland..

Hvorvidt man blir straffeforfulgt i en slik sak tror jeg har mye å gjøre med hvem man møter på i tollvesenet, politiet eller rettsvesenet, og hvordan de velger å tolke lovverket..
Sist endret av mentalmelt; 18. september 2007 kl. 18:50.