View Single Post
For min del så blir livet rett og slett mer spennende og interessant når jeg hele tiden oppdager mønstere og sammenhenger i både meg selv og naturen rundt meg. Det handler ikke nødvendigvis om å nå et mål eller å få brukt det til noe konkret, men ofte om selve oppdagelsen og opplevelsen i seg selv.

Dette fører jo igjen til en del praktiske endringer i måten man lever livet sitt på, som for eksempel hvilke verdier man har, altså hva man anser som viktig, i hvilken grad man engasjerer seg i omverdenen, hva slags type mennesker man velger å omgås osv.

Livet kan være omtrent hva man ønsker seg, det handler bare om hva du fokuserer bevisssheten din på. Og jo mer man tillater seg å undre og utforske perspektiver og alternative måter å oppfatte virkelighet på, jo rikere liv vil man få, både i forhold til deg selv og i forhold til naturen og alt som er rundt deg.


Det er ihvertfal noen av mine tanker om saken, sier ikke at det er slik for alle =)
Sist endret av mentalmelt; 20. januar 2009 kl. 03:31. Grunn: alvorlig skrivefeil