View Single Post
Jeg snakket i går med de pårørende av Ali (mannen som ble slått ned)..

Kompisen hans var veldig veldig hyggelig, virka som en kjernekar, smilte til tross for hva som hadde skjedd, og snakka ikke om det rasistiske i det, men heller om hvor tragisk hele greia var at han ble slått ned, og at han faktisk sliter, siden han ennå ligger i respirator med kraniebrudd til og med (samt mye blod i lungene så han har lungebetennelse..)

Dama hans virka også som en veldig god person, hjalp en eldre dame over en dørstokk mens jeg satt i nærheten, og hjalp hu med å sette seg ned for å spise og sånt..
However, jeg synes hun snakket veldig veldig mye om selve rasismen som skulle vært der, og ikke om selve Ali..

Det var kanskje 6-7 folk der, alle virka som de var i slekt med Ali, og absolutt alle sammen stod rett opp og ned utafor sykehuset med hver sin mobiltelefon i hånda, snakkende med journalister, NRK-folk (så at Nordberg var der og..), men ingen var faktisk inne hos Ali mens han lå der, for å holde han i hånda og prøve å prate med han.

(Og ja; de har lov til å være der inne å holde han, sykehuspersonellet synes faktisk det er en god ting, da stemmer av sine nærmeste viser seg å ha en veldig god påvirkning, og det -kan- hende han kan høre dem, i og med at hørselen er det siste som forsvinner).

Jeg synes også hele saken er tragisk, men etter 2xforside på Dagbladet, på NRK og TV2-nyhetene, og enda et oppslag i avisene i dag, synes jeg det begynner å bli litt mye..

Misforstå meg ei; jeg støtter overhodet ikke de som kjørte sykebilen, jeg håper for guds skyld at de får sparken for det de gjorde, men jeg synes at "hver" gang en hvit fyr gjør/ikke gjør noe for en mørk fyr, så er det rasisme, og vice versa.

Det -kan- jo faktisk hende at de bare var rasshøl, og ikke direkte rasister.. Men de skal nå se det rasistiske i det.
Grunnen til at det faktisk er rasister i dag, er imo pga medias oppblåsning rundt alt det liksom-rasistiske. Hver gang de skriver "mørkhudet mann (27)..." osv, i stedet for bare... "mann, (27)...", øker det bare feil inntrykk, og alle hobbyrasister tenker at de fikk enda en på statistikken.

Nei, si din mening, gjør den opp, få en beklagelse fra sykehuset og for guds skyld, dra deg inn til Ali og vær der for han, sier nå jeg.

-Vidde

EDIT: leif
Sist endret av Vidde; 10. august 2007 kl. 19:20.