View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av PureOwnage
Jeg tror ikke at noen vil poste poster for å kunne få seg KP. Når jeg får KP, så bare leter jeg etter noe som fortjener det - bare for å bli kvitt det. Det er vel ignen som VIL ha KP. Mange ser på det bare som en tillges sak som egentlig ikke trenger å være der.
Jeg syntes at vi burde prøve en 500 posters sperre, for å så se om det faktisk hjelper. Noe jeg tror det vil.
Men som du sier Vidarlo. Det er sikkert mange som har 10 poster som faktisk kan bruke dette systemet. Men igjen, det er ikke mange. Også de som faktisk har vært her en stund, blir en del av "miljøet" og mener da at det er mer riktig og gi sånne poster KP.
Vis hele sitatet...
Hehe, åjoda! Er mange her inne som skriver poster for å få mest mulig kp. Det er relativt tydlig i en del forum. Det har forsåvidt ført til litt bedre kvalitet at folk driver med kp-horing, så eg har ingen problem med akkurat den praksisen.

Og dersom du ser på kven som gir KP til tåpelige ting, så tipper eg du finner at ca. alle kategorier brukere på nFF er involvert: dei med 100 poster, og dei med 3000 poster.
Sitat av PureOwnage
Selv hadde jeg misforstått dette systemet. Jeg trodde at dette var for gi ut til ting som var verdt det. F.Eks et bra bilde, som fortjener å bli sett av fler. Dette er i hovedsak det jeg har brukt opp mine på. Men det var en misfotsåelse. Alt jeg tror at trengs, er at nso eller en av de andre administratorene poster en nyhet med en forklaring på hvordan dette systemet skal brukes. HVA som fortjener KP.
Vis hele sitatet...
Det har vel nso sagt at er opp til brukerane. Ei slik bruksanvisning ville jo vere poengløs. Kva er viktig? Er leverposteijojo viktigere enn omskjæring? Kjem an på auga som ser. Begge deler kan vere verdt KP, og skal en administrator dømme kva som fortener KP og ikkje, så kan ein vel fjerne ordninga med ein gong?

Stortsett er vel svaret at du gir KP til det du meiner fortener det, og slik vil det alltid vere. Det er umulig å innføre et system som skal sjekke at bare verdige personer får kp. For då kan vi vel fjerne det?

Og info om korleis det skal brukast?
Sitat av nso
Kort fortalt blir det PERIODISK DELT UT POENG TIL BRUKERE med gitte kriteria, og de kan bruke poengene til å "stemme på" innlegg de syntes er gode. Det kan for eksempel være et skikkelig fyldig og bra svar på et spørsmål, eller kanskje en tråd som er interessant.
Vis hele sitatet...
Sitat av PureOwnage
Også hvis da dette er ment for tråder som er bra for en diskusjon, hvorfor er det ikke da begrenset til forumene som er for diskusjon? Nå kan jo man gi dette på "support" forum, bilde, osv. Hvis man da begrenser dette til de forumene som det bare er diskutering i, så vil dette løse problemet. Ihvertfall en stor del av det.
Vis hele sitatet...
Ja, og kva er galt i det? Det kan vere eit bra svar, som nokon har brukt lang tid på å skrive. I praksis blir jo spørsmål stilt i alle fora, og relativt lite av postmateriellet her er faktiske diskusjoner etter mi meining...