View Single Post
Selvtillit er greit å ha. At du ikke kommer inn der og roter med lommeboken og er skjelven i stemmen. om du vurderer å ta mopedlappen/lettlappen når du er 16 så er det faktisk overraskende lett å få kjøpt når man viser sertifikatet sitt til kassadamen. fått kjøpt snus og røyk på sørensen tobakk (Egen butikk der de selger kun tobakksvarer) har en lettsykkel som ser ut som en 1000kubikker, og denne bruker jeg stadig vekk på bensinstasjoner, slipper å vise legg. Men ikke vær redd for å prøve å kjøpe snus/røyk, eneste du kan få er et nei. er sikkert litt frustrerende å ha vært uten snus en periode og få nei hver eneste gang. (been there, done that)

Å si at du glemte lappen i bilen eller har glemt den er som oftest et dumt trekk å gjøre om de spør om legitimasjon egentlig. spessielt hvis du kommer med en lommebok eller sedler.

Har egentlig ikke fler tips til å kjøpe snus/røyk enn det jeg nettop skrev, men å ha mopedlappen/lettlappen hjelper veldig i de tilfellene der de spør om legitimasjon. om du ser på faren/moren din sitt sertifikat, ser du at det er litt vanskelig å finne årstallet. så tror kassadamen sikkert at du er over 18 idet du tar frem legitimasjonen, sikkert ingen som tror at man er så dum og viser legitimasjon når man er under 18. men utrolig nok, har jeg fått kjøpt gang på gang på denne metoden.