View Single Post
Sorry for dårlig emnetittel, men fant ikke noe som kunne beskrive problemstillingen på under en setning.

Jeg opplevde noe merkelig for noen dager siden. Jeg var på kino med noen venner, og snusboksen ble tom. Jeg er som sagt 15 år, og ser på ingen måte ut som jeg er 18.
Jeg prøver så og si aldri å få kjøpt selv, ettersom jeg sparer meg selv for ydmykelsen i butikken.

Butikken jeg prøvde meg på var Ica, den var for tiden helt tom for andre kunder. Jeg gikk rett til kassen og tok meg en snus idet jeg ropte etter betjening (Så ingen av dem heller). Da kom det en vanlig norsk "mann" på rundt 20 ut fra bakrommet. Jeg dro fram boksen min med en snus igjen, og tok den siste sånn at han så det, i håp om at han gikk på den. Jeg fikk da kjøpt boksen. På veien ut kommer en annen kar ut av bakrommet på samme alder som han andre, og lurte på om jeg hadde vist legitimasjon. Da hadde jeg allerede betalt, og puttet boksen i lommen. Han andre sa rolig "Han er over 18, han hadde snus fra før av". Sistemann ville likevell se legitimasjon, noe jeg ikke hadde. Jeg måtte da gi fra meg boksen, og fikk pengene tilbake. Selfølgelig var dette utrolig kjipt.

Når jeg fortalte vennene mine som satt på Peppes dette, lurte de på hvorfor jeg ikke løp, ettersom jeg allerede hadde kjøpt og motatt det jeg ville.


Nå er mine spørsmål følgene; Hva hadde skjedd hvis jeg hadde løpt? Hva kunne de gjort? Hvilke rettigheter har de ETTER jeg har kjøpt/betalt varen? Hva skal jeg si nestegang noe lignende skjer? (Hvis det skjer igjen..)

Takk på forhånd.

Svar som: "Ikke snus når du er så ung..." , "Vent til du er 18..", "Du kan jo bare fiske/spørre venner" og "Skaff fakelegg" er unødvendig.