View Single Post
Zeitgeist er en serie med konspirasjonsteorier:
  • Part 1 handler om kristendommen og forteller at Jesus er en solgud kopiert fra eldre religioner, basert utelukkende på astrologi. Det fortelles at 95% av kristendommen er kopiert fra Egyptisk mytologi. Kristendommen, som mange andre religioner, ble skapt utelukkende som et maktredskap.
  • Part 2 forteller hvordan og hvorfor USA selv er ansvarlig for at WTC falt; for å skape frykt og dermed få støtte fra folket til å skape krig. Påstanden er tilsynelatende godt begrunnet. Jeg har ikke sett Loose Change, men jeg antar at disse har en del til felles. Det forklares at WTC-angrepet bare er et av mange tidligere selvpåførte terror-handlinger.
  • Part 3 forklarer hvordan USA er styrt av en gruppe hemmelige bankmenn; USA må nemlig betale renter til disse bankmennene for hver eneste dollar som blir produsert. Det er av deres interesse at USA er i krig, da dette betyr at det må lages mer penger. Disse bankmennene vil etterhvert ta over hele verden. En del til felles med konspirasjonsteorien som går igjen i Metal Gear Solid-serien. Tilfeldighet?

Deres hjemmeside er http://zeitgeistmovie.com. Det virker som at de ønsker å forbli anonyme. Som med alle andre konspirasjonsteorier er det vanskelig å vite akkurat hvor mye av dette som er sant og usant. Om ikke annet, så er det tankevekkende, og jeg anbefaler dere å se videoen, for så å diskutere den her. Videoen er bannet fra YouTube; man kan spekulere på hvorfor - er det fordi folk er redde for sannheten, eller for å skåne verden fra bullshit?

Videoen ligger her. Hopp gjerne til 9:35, da alt før dette kun er bilder og lyd. Takk til Skyfex som viste meg videoen.
Sist endret av dexter; 28. juni 2007 kl. 21:58.