View Single Post
Enig med dere begge.

Er enig med dere der. Men som jeg sa; I realiteten så er det litt mer komplisert.
Man må og tenke litt på at når man er fjortisk så tror man at man er ''voksen'' og man vil prøve å løsrive seg fra foreldre. Jeg sier heller ikke at 14isser er dumme, langt ifra. Men man gjør lettere dumme handlinger, og man tenker mindre over konsekvenser.
Vi har alle vært 14år, men som åra går så glemmer vi ut hvordan vi tenkte når vi var 14år og mer, for all del en 20åring kan sikkert oppføre seg mer uansvarlig enn en person på 14. Jeg bruker bare 14is begrepet pga jeg prøver å gjøre posten så kort så mulig så jeg kan legge meg.

Man kan og si at når man er i en såpass ung alder der man begynner å bli ''voksen'' så er man smart nokk til å skille ut informasjon, og man er utrulig påvirkelig for mye av det man lærer. Slik som det er i dag så er alle narkotiske stoffer + alkohol og nikotin den store stygge ulven. Det er det man oftest lærer på skole, eller ivertfall det bildet skolen vil elevene skal ha i hode. Rus i seg selv er nokså negativt i dagens samunn, men forskjellen er bare at feks alkohol-rusen er akseptert. Det er ikke det andre, som feks hasj.
Men til poenget, når man prater om narkotika i helhet uansett hva det skulle gjelde så blir det mindre troverdig. Noe som er nokså naturlig når det ikke stemmer, man kan ikke ta alle stoffer utenom alkohol og andre lovlige stoffer som et. For meg virker det som mange fortsatt tror at all narkotika er avhengighetskapende, og skikkelig bad shit uansett hva det måtte gjelde og det eneste rusmiddelet man kan bruke og samtidig leve et normalt liv er alkohol osv.
Da mister myndighetene all troverdighet, og man gir sjenerelt faen.
Viss man og hadde legealisert eller avkriminalisert narkotika så kunne det blitt foretatt en del forandringer. Informasjon kunne blitt sakelig og i det minste sann. Aldersgrenser som begrenser bruken til personer under 18 år. Når det gjelder helse så tror jeg det er mange gevinster å hente, feks bruke penger på tilbud til folk som trenger det istedenfor å presse dem gjennom et rettsystem, man kan begrense den uvitenheten ov fordommene man har i dag og folk greier kanskje å forholde seg til at ikke alle liker å drikke hver helg. OG MYE MER.
Og en legalisering har ikke bare positive effekt, og man vil støte på mange utfordringer, men jeg tror det ville stabilisert seg over en tid. Ivertfall til alt det oppstyret det ville skapt
hadde gått over.
Men nå MÅ eg sove. Egentlig usikker på om jeg skulle sende inn dette innlegget, men jeg har nå skrevet såpass mye at jeg synes det er litt bortkastet å slette det. Jeg orker ikke å se over eller redigere for øyeblikket, så det får dere bare tåle. =P

GO NATT!!!!!!
Sist endret av sneipen; 10. mars 2007 kl. 02:07.