View Single Post
Har selv vært i flere episoder hvor de som var tøffe ikke var så tøffe likevel når jeg ikke viste tegn på å være redd. Da tror de enten at du er små gal, dum eller at du kan en eller annen form for kampsport. Og det var det siste som var riktig her. Når jeg var 15-16 år gammel så var det en som hadde vært så utrolig tøff i tryne på Strømmen. Jeg klarte aldri å få tak i ham fordi han passet alltid på å være sammen med masse andre ungdom. En dag fikk jeg nok. Jeg var sammen med 2 kompiser og de var redde for han stod sammen med 12-15 andre ungdom noen som også var eldre en oss. Men jeg gikk bort til gjengen og rett bort til han som hadde vært kjekkas. Gav ham en flathånd i ansiktet som det smalt bra av, og han startet å gråte. De andre stod og lurte på hva for en gal fyr dette var og startet å true meg med noen andre som var eldre. Jeg sa det bare rett ut at hvis han lille frøken fyren deres var kun tøff hver gang han var sammen med noen så fikk han være tøff nå når jeg var der alene også. Og jeg sa at dere klarer garantert å ta meg hvis dere vil, men hvor tøffe er dere da når jeg er alene? Det ble en litt flau stemning fra deres side, og han jeg klappet til måtte be om unnskyldning fordi han hadde oppført seg som en dust. Det var en av de eldre i den gjengen som ba ham om å gjøre det.

Men vennene mine hadde gjemt seg...hehe tøffe venner...

Men min erfaring er at det stort sett ikke lønner seg å slå med knyttet hånd, hvis man blir kjent igjen så koster noen tenner fort 20-30 tusen kroner. Og det er det ikke verdt.
Uansett hvor mye kampsport man har trent så er det alltid en fare for at det er flere som blander seg og at det er et våpen i bilde. Og selv om man har trent på forskjellige situasjoner så er det på lek, og innøvde situasjoner. Ting som skjer på gata har man ikke kontroll over, og derfor burde man unngå det. Det er en hårfin grense på å være tøff eller dum.