View Single Post
Sitat av Kensai
Reisekjekken: http://www.illvit.no/Crosslink.jsp?d=169&a=1217&id=9192
http://www.illvit.no/Crosslink.jsp?d=169&a=1217&id=7461

Jeg vet at illustret vitenskap ikke er noe form for en dokumenterende kilde, men jeg nekter å tro at det de kommer med her er bare bullshitt, dette var også alt jeg fant frem til, noe som er veldig lite, til å kunne uttale meg noe mer om hva hamp har i medisin å gjøre!

"Unnskyld meg, men har du prøvd dette i det hele tatt?! Hvis du mener at man blir deppa av rusmidler skal man helt klart ikke bruke det, man må jo vite med seg selv at man kan takle det. Jeg vil ikke straffes for at en eller annen nisse ikke klarer å takle sitt eget bruk.
"

Nei, men jeg har to foreldre som lenge var rusavhengige, og også lillebroren min brukte lenge hasj og også senere amfetamin.. Faren min var i de tyngre miljøene, mens min mor var så kalt "annonym-narkoman--> NA (Narkotic Annonomyus), og hang i et miljø der man ikke kan se ved første øyekast at noe er galt.. Så du kan jo si at jeg har sett både min mor, min far, og min bror rusa ganske så mange ganger! Og tro meg, du finner ikke mange som kan fortelle hva rus til de grader kan gjøre med folk! Jeg har da også et åpent forhold med mine foreldre, så jeg vet mye av hva som foregår i slike miljøer! Jo det starta ved hasj! Eller tør du komme her og påstå at mine foreldre og min lillebror ikke selv klarer å innse hva starten på sine problemer var(psykologisk-- virkelighetsflukt-mye mulig)? Er det en ting mine foreldre er enige om (og det er ikke mye, lol?) så er det at hasj er det viktigste for dem å holde seg unna, nettopp fordi de har gjort de feilene før, og opplevd hvor ille hasj er, når du tidligere har slitt med rusproblemer..

"Like håpløst som å si at melk fører til at folk drikker alkohol, fordi de fleste alkoholikere drikker melk til frokosten.
" Et ganske latterlig utsagn, uten noe form for substans! Hva er det du prøver å si?? At du er historiens dårligste til å komme med sammenligning?

Hvordan pokker kan du kommer her å påstå at mine meninger ikke har noen form for gro bunn?
Jeg vet sannsynligvis mye bedre enn deg hva det vil si å omgås rusavhengige, da også fler av mine venner røyker og tygger no sopp de tok med seg fra amsterdam

Vis hele sitatet...

Vi er alle enige om at folk med psykiske problemer av alle sorter absolutt bør tenke gjennom hva de inntar av rusmidler. Jeg må nesten spørre om dine foreldre og bror røykte sigaretter og/eller drakk alkohol før de begynte med hasj? Da er det i såfall dette det startet med, ikke hasj. De ville uansett oppnå en rus, og gradvis valgt å prøve sterkere stoffer. Cannabis i seg selv er ikke avhengighetsskapende. Man blir ikke avhengig over natten, og jeg har overhodet ingen tro på at jeg noen gang havner i en slik situasjon. Først og fremst fordi jeg har mulighet til å unngå miljøene hvor sterke stoffer omsettes og brukes! Hva er da risikoen for min del? Cannabis kan ikke ta livet av meg, ikke gjøre meg sløvere enn jeg selv vil, jeg klarer å kontrollere meg, har ingen psykiske lidelser, og har det i det hele tatt helt supert. Derfor vil jeg gjerne slippe at en person i uniform skal kunne si til meg at det jeg gjør ikke er akseptert, fordi enkeltpersoner ikke eier selvkontroll eller har problemer med dette. Da er det enkeltpersonene som må få hjelp.


I de fleste EU land rapporterte 5-18 % av unge voksne nyere bruk av cannabis (Sverige 1-2%). 0,5-6 % rapporterte nyere amfetaminbruk, 0,5-3,5 % kokainbruk og 0,5-5 % ecstasybruk. (Tallene er fra 2002) Men de viser vel i grunn at bruk av cannabis langt i fra betyr at man havner på sterkere stoffer. Tallene fra livstidserfaringer viser samme forhold, men har selvsagt en høyere prosentandel som har prøvd i løpet av livet.
Sist endret av Reisekjekken; 17. november 2006 kl. 04:31.