View Single Post
Jeg er ikke med i sånne gjengmiljøer, men har blitt halvtruet, eller truet selv, men jeg truer ikke med hele gjengen jeg henger med, en mot en, rettferdighet. Men hvis dere er to som blir truet av 10 eller flere, har dere litt flere muligheter å gå på.
1. Er de alle under 15 (og dere er eldre..?) Så kan dere få be om å skippe en time på skolen elns for å besøke dem på skolen. Antagelig går ikke alle i samme klasse, og dere kan snakke med dem en etter en, og få oppklart litt. True dem med politianmeldelse, eller noe slikt. Bare få dem til å føle seg ynkelige på et eller annet vis. Skolen er egentlig et fint sted å gjøre slike ting på, lærere eller andre voksne gjør slik at elever ikke tør å gjøre ting de gjør på fritiden.

2. Det dere kan gjøre er å innse at dere faktisk kan bli banka, og gå og snakke med dem. Vær forberedt på hva som helst. Snakk med folka, fortell dem om at dere kommer i "fred" og ikke gidder å bruke tiden på dem (IKKE si dette med frekk tone! Da blir det bråk!) Si unnskyld, og ta alt med ro. for all del, ikke hiss dere opp. Det som kan være lurt, er å ha noen folk, voksne eller noe slikt i bakhold, som står litt lengre unna (Så de andre ikke ser, selvsagt) som kan komme hvis det blir bråk., De kan filme elns, som dere kan bruke mot politiet. Lure dem, med andre ord.
Det kan jo bli bråk etter anmeldelsen.. Bli kallt pyser og slikt, men da er mitt eneste råd å enten skaffe seg en gjeng , for gjengopprør (som egentlig ikke er så lurt i lengden, men det kan være trygt, siden da er det ikke så mange som tør å true dere..!
Ellers så kan dere rett og slett ta buss (hvis det er mulig..!) til hverandre, bli kjørt eller så kan dere henge ute på steder der det er folk! Her jeg bor er det ungdomsklubber der det er voksne hele tiden, ganske greit, for her er det ingen som blir trua eller sloss

Uuuh, kanskje det ikke ble mening i dette, men jeg bare skreiv det som kom opp i hodet mitt