Tråd: Oslo
View Single Post
Hehe... sånn ang. prisnivå i bykjernen: Jeg fikk akkurat leid ut et rom i kåken min for 5300,-/mnd Inkludert adsl2+ riktignok, men ikke strøm Nå skal det jo sies at kåken er fet, sinnsykt sentralt plassert, og kosta flesk http://www.finn.no/finn/realestate/o...nnkode=8197854 (hvis noen vil sikle )

men ellers - ja, jo fler dere er som leier en større leilighet sammen, så kommer dere straks inn på et helt annet marked, og kostnadene blir sinnsykt mye greiere for hver. Da kan dere faktisk få en ganske fet leilighet til en nice pris.

Å bo langt utenfor sentrum er ikke så lønnsomt egentlig. De penga du sparer på å bo utenfor sentrum må du kjapt legge til på buss/taxi evt bil. Jeg bor så sentralt som det er mulig, og klarer meg langt med et flexikort og sykkel. Taxi hjem fra byen? Hehe, null vits, tar bare noen minutter å gå fra både karl johan og løkka

For en ikke-student koster bare et månedskort ca 700 spenn, i tillegg kommer kjapt noen taxiregninger når man skal hjem fra byen, og da skal det ikke mye til før man istedet kunne ha tatt seg råd til å bo mer sentralt.