View Single Post
Jeg har vokst opp i en familie som ikke tror på kristendomen, og aldrig blitt "opplært" til å tro fra da jeg var liten. Jeg har aldrig sett noen skikkelige beviser for at gud og jesus eksisterer. Jeg har kunn blitt fortalt av andre kristne om hvilke under jesus har gjort og slikt, så for meg er dette svært vanskelig virkelig å tro på.
Jeg har tanter & onkler og søskenbarn som er kristne. Når jeg har vert på besøk hos dem o.l, så har de jo fortalt at gud er god, og man skal tro på kristendommen for å komme til himmelen, hvis du tror blir dine synder tilgitt osv. Hvis man ikke tror, og synder, så kommer man til helvete. (dette er værtfall hva jeg har blitt fortalt)

Men så en dag, fant jeg helt plutselig ut at det er noe som ikke stemmer! Dette er noe som motsier seg selv! hvis gud er så god, hvorfor tar han ikke da de ikke-troende også til himmelen? Selv om man ikke tror på kristendomen, og synder ved å misbruke alkohol (hvis dette er en synd da) eller sex før ekteskap, så betyr det jo ikke at man er noe dårlig meneske? Og likevel skal man straffes med helvete?
Prinsippet blir da liksom: er du slem, men tror, skal du komme til himmelen. er du snill, men ikke-troende, kommer du til helvete. Hvis det er slik jeg har fått intrykk av, så er jo ikke gud så VELDIG god likevel?


Selv om jeg skriver dette, så har jeg ingenting mot kristene, og respekterer dem like mye som andre folk!


edit: skriveleif
Sist endret av Sarv_2; 20. juli 2006 kl. 23:34.