View Single Post
Sitat av fappaggagga
Å neida, han velger de som prøver å komme seg til han, han velger ikke ved fødselen (tror jeg da):

Folk med argumenter som dette har tydeligvis ikke lest bibelen.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke lest hele bibelen, men jeg har en far som har lest den(har mange samtaler med han om religion generelt, så lærer via han) og jeg har selv lest en del. Men jeg står fast på mitt. Troen er en nådegave. Og jeg kan ikke tenke meg at en skal late å tro på det, og da få nådegaven. Hva du _mener_ eller _tror_ er noe helt annet.

"Jeg er Alfa og Omega, Begynnelsen og Enden." Sier Herren, "Han som er og som var og som kommer, Den allmektige" Johannes Åpenbaring 1,8

Han har altid vært og de som trodde på Gud uten Jesus før Jesus kom blir selvsagt tilgitt, for Jesus (Gud) er rettferdig.
Vis hele sitatet...
Det der blir helt feil. Da jesus kom var guden folk trodde på jødenes gud. Det er jo en helt annen religion.

Så har det seg at gud som vi kjenner han var jødenes gud på den tiden.(Husker ikke hva han het.. Jehva elns)Så.. det du sier er at alle jødene som trodde på guden sin kommer til den kristne himmelen, men etter Jesus ble født, så kommer de til helvette? Har det seg altså slik at alle jødene, altså de som kom fra en annen religion, kom til den kristne himmelen som de ikke engang trodde på selv?


Tror du jeg altid har hatt den?

Jeg er oppvokst i ett ukristent hjem, og før høsten i fjor bandet jeg sikkert i annehver setning. Jeg gjorde mye annet dritt også. Brant Bibelen f.eks.

Men jeg tok sjansen og begynte å leite etter sannheten i universet. Jeg fant den for min del. Alle kan det hvis de bare begynner å lete.

Ps: Dette er mine meninger som jeg framlegger som fakta, men det er fordi det er som fakta for meg. Så sånn er det
Vis hele sitatet...
Det at du er så selvstendig at du velger noe helt selv, uten innflytelse fra familien er jo en flott ting. Jeg respekterer kristendommen, men jeg tror ikke på den. Jeg er også fra en ukristen familie, og mitt syn blir jo påvirket av det.

Offtopic, WHERE?
Sist endret av Bagster; 20. juli 2006 kl. 19:13.