View Single Post
araziel's Avatar
Trådstarter
201
Sitat av LetMeBleedPLZ
Hvordan fungerer dette med henholdt til klardrømming/Luciddreaming? siden jeg da har ca 2-3 klardrømmenetter iløpe av en uke vil jeg ikke gi slipp på det for å teste "ubersøvn"..
Vis hele sitatet...
Faktisk husker du mye mer av drømmene dine når du går på uberman, jeg husket minst en drøm hver gang jeg våknet, og jeg hadde en hel del lucid dreams mens jeg holdt på sist. Når man sover en gang om dagen husker man jo stort sett bare en, kanskje to drømmer, på uberman kan du huske en horde.
At det bare er 20 minutter ser ikke ut til å bety så mye, virker som man sover i flerfoldige timer siden man husker så mye av det man drømmer, faktisk virker døgnet helt avsindig langt. En annen ting er at jeg også hadde mye mer intense drømmer, og når jeg våknet tok det av og til noen sekunder før jeg visste helt at dette var virkelig :P


Og til thegeek, så absolutt. Sist måtte jeg jo slutte pga jobb. Ble stress å løpe på møterommet og ta en blund hver fjerde time. Ser ikke helt hvordan man kan klare uberman i vanlig 9-4 jobb over lengre tid. Men du 'tvinger' deg ikke opp. Etterhvert våkner du helt av deg selv etter 20 minutter. Hos meg tok det bare litt over en uke så kunne jeg ta naps uten bruk av vekkerklokke(selv om jeg hadde en på noen minutter senere i tilfelle).
Sosialt liv går jo som oftest greit. Man kan uten problem forskyve naps litt hit og dit, så skal du på fest er det bare å fikse det sånn av du sover 20 min før den, og kanskje forskyver neste 1 time eller 2. Alkohol er ikke anbefalt i store mengde tho, da du lett forsover deg
Og ellers er det jo ikke et stort problem å låne en sofa e.l. Det er tross alt snakk om 20 minutter, en litt lang dopause

I ettertid har jeg lest at folk har lykkes med å utsette en blund vha litt kaffe(dvs 8 våketimer), men de blir da trettere etter neste, med større sjanse for å forsove seg.
Sist endret av araziel; 6. juli 2006 kl. 11:50.