Tråd: legalisere?
View Single Post
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av adrian nor
Alle som har lyst til å drive med marijuana må få marijuanalappen(ikke obligatorisk) og de kunne solgt det på politistasjoner eller rett ved siden av og man måtte ha en spessiell utdannelse(politi) for å kunne selge. Det kunne kun vært lov å røyke tre ganger i uka maks(2-3G maks./uke). Måtte fylle inn noen greier og sånn! Da ville det ulovlige markedet opphørt og vi ville ikke fått alle misbrukerene! Tror onkel blå hadde godtatt dette mer også!

PS: Marijuanamonopolet og vinmonopolet kunne slått seg sammen!!
Vis hele sitatet...

Det du sier er vel ikke helt på trynet, men en begrensning ville vel ikke opphørt det kriminelle markedet. Folk hadde jo da prøvd og solgt enda mer til folk som trengte enda mer, eller ville ha det.

Jeg syns at vi skal åpne et par coffee shops i Oslo eller noe, for å teste ut prosjektet. Så kan myndighetene avgjøre om det er bra eller dårlig for det norske samfunnet Denne prøven må selvfølgelig gå over en lengre periode. Det er mange faktorer som er viktige når man skal starte et slikt prosjekt.

For det første må tilgangen være stor slik at det kriminelle miljøet opphører totalt. Det vil si at man må kunne skaffe så mye at all forespørsel ble dekket. Aldersgrensen må også tilpasses siden ungdommer i alle aldre kommer til å ville prøve det. Dersom aldersgrensen for eksempel er 18 år, så ville de under 18 år fortsatt måtte tydd til det kriminelle miljøet dersom de ville prøve.

Aldersgrensen burde vært 16 år, dersom man fikk lov av foreldrene/vergen. Det kunne iallfall vært med på å sette en slags moralsk barriere. Slik at dersom man ikke får lov, så aksepterer man kanskje lettere at man må vente et år eller to.

Edit2:

Sitat av Mr.Fantastic
Propaganja

20 tegn... jada jada


edit: bare så det er sagt, jeg røyker selv. jeg er ikke imot legalisering.. for å si det sånn; hadde det blitt åpnet en coffeeshop i oslo i morgen hadde jeg sovet på fortauet utenfor i natt! men jeg tror det er smartere med avkriminalisering først hverfall. som et slags "mellomsteg" til legalisering..
Vis hele sitatet...
Er det forskjell på legalisering og avkriminalisering? Jeg mener.. enten er det vel forbudt, eller så er det lov?