Tråd: legalisere?
View Single Post
Sitat av nso
Å røyke mye hasj er omtrent som å drikke mye alkohol. Det funker fint i små mengder, men når du begynner å røyke det 24/7 så er det definitivt et problem - likestilt, om ikke overordet, alkoholmisbruk.
Vis hele sitatet...
Trur ikke du vil finne så mange som er enige med deg i den påstanden. En ting er at cannabis ikke er på langt nær like avhengighetsskapende som alkohol. En annen er at cannabisrusen ikke nødvendigvis forhindrer deg i å få ting gjort, og ikke setter deg ut av spill på samme måte som alkoholrus. Også når det gjelder skadevirkninger, både fysiske og samfunnsmessige (vold, familieproblemer, behandlingskostnader) er alkoholmisbruk et større problem i samfunnet.

Jeg har absolutt ingenting i mot at folk tar seg et trekk i ny og ne, men legalisering sender helt feil signaler og VIL føre til mer misbruk.
Vis hele sitatet...
Du har ingenting mot at folk røyker, men du syns derimot det er helt greit at de kriminaliseres pga. det? Jeg trur ikke avkriminalisering (det vil jo være det naturlige første steget) vil føre til mer misbruk, og hvis du kan finne ei troverdig kilde som sier det motsatte, så ville jeg blitt overraska.