View Single Post
Trådstarter
61
Har funnet et par butikker i england som sender til norge, greie priser var det også. Men, når de sender slike produkter (smaks konsentrat), vil det da gå under mat? som høres logisk ut. Tror ikke det er mange slike butikker som vil bli VOEC registrert, så da blir det avgifter til posten (200/500 kroner bare til de) + toll på 25% (minus evt moms du betalte til england).
For et par år sia, bestillte jeg en pakke fra england, ble levert rett i postkassen min, synes det var rart, da det skulle betales toll. Noen uker senere fikk jeg regning fra DHL, på bare toll beløpet, ingen avgift som posten norge har, så sparte de pengene, men er jo bare noen få butikker som sender med DHL.

Sitat av Nøddy Vis innlegg
hvilket stoff er det som blir ulovlig? er det fortsatt lov med aroma etter juli som brukes til andre ting også?
Vis hele sitatet...
Konsentrat blir ikke ulovelig, men å selge e-juice med annen smak enn tobakk blir ulovelig. Sendte en mail til pgvg.no, og de sa at de ikke får selge konsentrat heller. Noe som er rart, da det omså kan selges som godteri, luftfrisker osv.

Så som jeg ser det, hær blir hjemmebryggerne å tjene godt med penger, ser jo selv når jeg blander at det koster fra 450 til 1000 kroner å lage en liter med ferdig e juice, og du kan selge det for rundt 2500-3000 kroner.
Sist endret av shivati; 3 uker siden kl. 15:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.