View Single Post
Hvis du er ute etter et genuint råd så kan jeg påpeke flere ting. Han "kompisen" er på ingen måte en kompis å ha i livet.
Men, hvis du ikke er gira på å ha sånne folk i livet ditt så ligger hele cluet i at du burde legge bort rusen selv. Har vanskelig for å forstå poenget med å gå i behandling hvis man ikke har noen mål om å slutte å ruse seg. Men, jeg har vært i behandling med flere som hadde ditt syn på det hele. Så jeg innser at det finnes mange perspektiver på hvorfor man går inn i behandling. Uansett så er det et ganske så underlig argument at man ikke skal slutte å ruse seg fordi "jeg er fortsatt ung". Helt fair mening, men det blir litt som å si noe i retning av "jeg har ikke tatt overdose, satt sprøyter eller blitt henta av ambulansen enda. Ergo så trenger jeg ikke å slutte å ruse meg" i mitt syn.
Det er ditt liv og du kan gjøre akkurat hva du vil med det. Det er åpenbart at du har en rusavhengighet og rusavhengige og kontrollert rusbruk er en så og si umulig balansegang.
Og det er i de fleste tilfeller uhyre vanskelig å få gode, stabile, sunne og trygge relasjoner til andre mennesker når man leker med rus